Reisverslag Van Bahir Dar naar Debre Markos - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu Reisverslag Van Bahir Dar naar Debre Markos - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu

Reisverslag Van Bahir Dar naar Debre Markos

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke en Henk & Henry

28 Januari 2020 | Ethiopië, Addis Abeba

Dag 21, 26 januari 2020

Gisteravond zijn we na het eten naar een plaatselijke bar geweest. Je kan vrij naar binnen, een drankje is verplicht.
Zaterdagavond is de uitgaansavond voor de jeugd in Ethiopië. Toen we binnenkwamen zat de zaal zo goed als vol met jonge mannen en vrouwen. Op het podium stond een band te spelen met diverse zangers/zangeressen en een groep dansers, bestaande uit 3 meisjes en 3 jongens. De “topnummers” werden gespeeld. De favoriete dans hier is de “schouderdans”. De ritmische bewegingen beginnen in de schouders, versnellen vervolgens en gaan zo verder naar beneden. Het hele lichaam is in beweging! In de zaal danst iedereen met elkaar, jongens met meisjes, jongens met jongens, meisjes met meisjes. Meestal wordt er tijdens een reis wel de mogelijkheid geboden een avond met traditionele dansen te bezoeken, maar dat is meestal een avond waar alleen toeristen komen. Wij waren op dat moment de enige “blanken”.
Na een uurtje heeft onze chauffeur ons weer teruggebracht naar het hotel.
Na weer een onrustige nacht (Henk heeft het “chanten” vanaf 03.00u weer mogen ervaren en ik vanaf 06.00u) zijn we om 08.30u. vertrokken naar Debre Markos, onze tussenstop voor Addis Abeba, waar we morgen zullen aankomen voor onze terugvlucht. Een reisdag dus!
Om de dag toch wat te breken heeft Heleen in overleg met de chauffeur een break ingelast bij een middelgroot (vulkanisch) meer met een diepte van 155 meter. Hier werd ook op traditionele wijze koffie gemaakt en geschonken. Een plaatselijke gids nam ons een stukje verderop het bos in. Hier leven de Colobus-apen. Apen met lange pluimstaarten. Ze sprongen hoog in de bomen heen en weer van boom naar boom.
Na weer een tijdje gereden te hebben zijn we gaan lunchen. Daarna hebben we onze rit voortgezet naar Debre Markos. Onderweg nog een korte stop bij kraampjes, waar zelf gestookte whiskey’s en andere sterke dranken verkocht werden. Rond 16.45u kwamen we aan bij ons overnachtingshotel. Morgen weer vroeg opstaan: 05.00u.!!!!! Dan de laatste, lange rit naar Addis Abeba, van waaruit ieder in de avond zal vertrekken naar zijn/haar thuisbestemming.

• 28 Januari 2020 - 07:45

Frans:

Zojuist jullie bericht gevonden in de spambox. Een goede reis toewensen is te laat, maar wij hopen dat jullie terugreis voorspoedig is geweest. Hartelijk dank voor de inzichtelijke beschrijvingen van wederwaardigheden. Weer thuis zullen jullie van 'chant' geen last hebben. Hartelijke groet.

• 28 Januari 2020 - 08:16

Clemens:

Het is alweer zover, alweer een mooie, diverse reis door een interessant land gemaakt. Bedankt voor de uitgebreide beschrijvingen van jullie tocht.
    Een hele goeie terugreis! Erg benieuwd naar de foto’s van deze rondreis. Tot gauw!