Van Darjeeling naar Pelling (Sikkim) - Reisverslag uit Pelling, India van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu Van Darjeeling naar Pelling (Sikkim) - Reisverslag uit Pelling, India van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu

Van Darjeeling naar Pelling (Sikkim)

Door: Anneke/Henry

Blijf op de hoogte en volg Anneke en Henk & Henry

14 April 2018 | India, Pelling

Dag 6,

Vanochtend hebben we om 06.30u koffie gemaakt op onze kamer en het gisteren gehaalde broodje opgegeten. Om 07.00u koffer mee, klein eindje verderop stond de bus op ons te wachten. Vandaag een lange reis voor de boeg. Niet qua afstand, maar qua tijd. We moeten ongeveer 90 km reizen, maar volgens Marc doen we hier zeker 8 à 9 uur over. Ze zijn al tijden met het herstellen van de weg bezig en dit kan nog jaren duren! Bovendien zit de weg vol haarspeldbochten en constant bergje op en bergje af! Het eerste gedeelte ging “gestaag”, maar hoe verder we reden, hoe slechter de weg! Maar het was echter wel een prachtige tocht: schitterende vergezichten en prachtige natuur. We zijn wel regelmatig uit de bus geweest voor het nemen van een foto, plasstop, en lunch. We hebben ook nog een stop gehad bij de binnenkomst van Sikkim. Marc heeft hiervoor de afgelopen dagen al het voorbereidende werk gedaan. De gids bleef ongeveer een kwartiertje weg voordat hij al het papierwerk bij de authoriteiten geregeld had, maar toen mochten we doorrijden. We zitten nu in de deelstaat Sikkim, dat sinds 1975 bij India hoort.
Rond 15.30u waren we in de buurt van Pelling. We konden nu, i.p.v. morgen,
het “Sangchen Pemayangtse Monastery” bezoeken. Na de uitleg van onze gids, konden we op eigen gelegenheid rondkijken. Henry en Henk moesten zich erg inhouden om geen foto’s binnen het klooster of van de monniken te maken. Dit is hier strikt verboden! Ook moet men zich houden aan de gestelde tijd voor een bezoek. Bij ieder bezoek aan een klooster moet er een “permit” aangevraagd worden. Worden de regels overtreden, dan bestaat de kans op een boete of het niet verkrijgen van een permit voor een volgend bezoek!
We boften! De monniken waren juist bezig met hun “gebeds”rituelen die 2x per dag gedaan worden. We kregen het “7 years in Tibet” gevoel, vooral toen ze op allerlei instrumenten begonnen te blazen en te slaan. Meestal is het niet toegestaan hierbij aanwezig te zijn, maar er werd nu niets van gezegd! Het was heel bijzonder!
Daarna nog even gestopt bij een mooie stupa voor het maken van foto’s.
Om 17.00u kwamen we aan in ons hotel, om 19.00u eten en bijtijds naar bed. Morgen om 05.00u opstaan om de één na hoogste berg van de Himalaya te zien (Kang Chen Junga, 8586m). Hopelijk is het helder weer!!! Anders voor niets vroeg op gestaan

• 14 April 2018 - 18:00

Marjo:

Volgens de foto moeten lange mensen 5/- betalen en korte mensen 2/-?
    Da's pech voor Henk en misschien ook wel Henry ;)