Nieuwe reisplannen .. - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu Nieuwe reisplannen .. - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu

Nieuwe reisplannen ..

Door: Henry

Blijf op de hoogte en volg Anneke en Henk & Henry

09 Januari 2018 | Nederland, Zwolle

Okt 2017: Tjah .. waar gaan we heen? Altijd weer spannend ..

Nov 2017: Okay het is officieel, onze reisplannen zijn bekend. We gaan weer richting Azië, en wel India & Bhutan! Na dit jaar door prive omstandigheden verstek te hebben moeten laten gaan ben ik volgend jaar weer samen met Anneke & Henk van de partij.

Eerder in juli 2006 hadden we al de reis naar het kleurrijk Noord-India gemaakt, een land dat al onze zintuigen prikkelde! We bezochten tijdens die rondreis de hoogtepunten van Noord-India, zoals Delhi, Jaipur. Het hoogtepunt was ongetwijfeld ons bezoek aan de beroemde Taj Mahal, het mooiste liefdesmonument ter wereld. Ook Varanasi, pelgrimsstad aan de heilige Ganges rivier, maakte erg veel indruk.

Maar in April dus Bhutan, Sikkim & Darjeeling .. We starten in de oude Indiase hoofdstad Calcutta, waarna we via de voormalige Britse stadjes Darjeeling en Gangtok naar dat verborgen koninkrijkje in de Himalaya reizen. Bhutan .. Eén van de best bewaarde geheimen van deze wereld, het land van de ‘Donderende Draak’. Bhutan is niet te vergelijken met enige andere reisbestemming. Het land is niet alleen ‘s werelds enige Tibetaans-Mahayana-koninkrijk, ook cultureel en landschappelijk is het land uitzonderlijk. En in Bhutan wordt de welvaart van het land niet gemeten in economische termen (Bruto Nationaal Product), maar in termen van geluk en geestelijke en sociale ontwikkeling: het Bruto Nationaal Geluk. In 1972 kreeg koning Jigme Signye Wangchuk stevige kritiek op de economische situatie in zijn land en in reactie daarop ontwikkelde hij een nieuw systeem waarmee de welvaart van het land wordt gemeten.

Jan. 2018: Ondertussen zitten we alweer in Januari 2018. De eerste reislectuur is aangeschaft door Anneke & Henk dus het voorgenieten kan beginnen. Een maand voor vertrek moeten we ons visum voor India nog aanvragen maar daar later meer over.

Bij deze willen we van de gelegenheid gebruik maken en al onze trouwe volgers een gezond en reislustig 2018 toewensen ..

Tot zover even ons eerste nieuws .. Wordt vervolgd. ;)

oja ... Foto’s van deze reis zullen ook geplaatst worden op instagram account; travel_with_henry

Groet,

Henk, Anneke & Henry

• 10 Januari 2018 - 07:41

Jan En Anneke:

Beste Anneke , Henk en Henry
    Dat ziet er veel belovend uit.
    Het zal wel een prachtige onvergetelijke reis worden.
    Heel veel voorpret!
    Vriendelijke groet van ons!!