Van Siliguri naar Darjeeling - Reisverslag uit Darjeeling, India van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu Van Siliguri naar Darjeeling - Reisverslag uit Darjeeling, India van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu

Van Siliguri naar Darjeeling

Door: Anneke/Henry

Blijf op de hoogte en volg Anneke en Henk & Henry

12 April 2018 | India, Darjeeling

Dag 4,
We hadden ons ingesteld op een zeer eenvoudig hotel, maar dat viel ontzettend mee! Alleen de douche was koud, de kamer was netjes. Het ontbijt was beter dan we verwacht hadden. Ze hadden zelfs nog een omelet gebakken!
We vertrokken laat: 09.00u! De afstand van Siliguri naar onze volgende bestemming, Darjeeling, is slechts 90 km, maar Marc bereidde ons alvast voor op een reistijd van zo’n vijf uur. Dit is niet te wijten aan een slechte weg, maar aan de stijle smalle weg met veel haarspeldbochten. Het was een bijzonder mooie rit met prachtige natuur!
Darjeeling ligt op een hoogte van ongeveer 2100m. Het gebied rondom Darjeeling is vooral bekend om zijn theeplantages. De plaats is gebouwd op een smalle bergkam. Tegen de noordelijke horizon moet bij helder weer de contouren van de Himalaya goed te zien zijn. Maar helaas was het vandaag geen helder weer, dus hierover kunnen wij niet meepraten!
Rond het middaguur kwamen we aan bij ons hotel, waar we de aankomende 2 nachten zullen verblijven. Het interieur van het hotel heeft een Tibettaanse sfeer en oogt heel gezellig!
Allereerst wilde Marc van iedereen paspoort, pasfoto, en e-visum in ontvangst nemen, omdat er nog een permit geregeld moet worden voor ons verblijf in Sikkim over 2 dagen. Daarna was iedereen vrij om op eigen gelegenheid op pad te gaan. Op advies van Marc zijn we maar eerst gestart met een bezoek aan de patisserie voor een kop koffie en een stuk heerlijke applepie!
Darjeeling is een gezellige plaats met vele winkeltjes met spulletjes uit Tibet en Nepal. Vergeleken met een eerdere reis naar India, heeft deze regio een compleet andere sfeer: de bevolking is erg vriendelijk en niet opdringerig, ook oogt alles “schoner” en alles is minder hectisch. Het doet ons eerder denken aan Nepal. Al bij al, het was een leuke dag!
Zo eten en kijken wat de Indiase pot schaft!

Zojuist echt heerlijk gegeten! Henk en Henry soepje vooraf. Als hoofdgerecht hebben we 3 verschillende gerechten gekozen, zodat we van alles een beetje konden proeven. De hele maaltijd incl. toetje en drankje voor Euro 5,00 p.p.

En zo lekker onder de, hopelijk dikke laag, wol!!! ( het is hier erg koud op de kamer en géén verwarming!!!

• 12 April 2018 - 21:01

Frans:

Mooi dat jullie boffen met het hotel. Darjeeling, het klinkt ook zo leuk. Koud? En dat op jullie 'zomervakantie'. Genieten maar weer.
    Hartelijk gegroet.

• 14 April 2018 - 13:28