Van Hawassa naar Addis Abeba - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu Van Hawassa naar Addis Abeba - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu

Van Hawassa naar Addis Abeba

Door: Annekr

Blijf op de hoogte en volg Anneke en Henk & Henry

17 Januari 2020 | Ethiopië, Addis Abeba

Dag 12, 17 januari 2020

Henk was niet helemaal lekker vanochtend en had geen zin in eten. Ik ben dus maar alleen naar beneden gegaan voor het ontbijt, dat voor Ethiopische begrip erg uitgebreid was.
Om 08.00u zijn we vertrokken richting de vismarkt die gehouden wordt aan het meer van Hawassa. De gids (mister fish) die ons rond zou leiden, stond al paraat. Er wordt vooral “tilapia” en “katvis” gevangen door vissers, die in kleine roeiboten het meer op gaan. De gevangen vis wordt meteen schoon gemaakt en gefileerd. Een deel van de vis wordt door verkocht aan de hotels en een deel wordt ter plekke verkocht en bereid tot vissoep of gebakken vis. Ook kopen de mensen stukjes vis en gaan daarna langs bij dames die sausjes, kruiden etc verkopen, opdat e.e.a. direct geconsumeerd wordt. Leuk voor de foto’s is vooral het gereedmaken van de netten. Geen heel bijzondere markt, maar wel leuk om even gezien te hebben.
Daarna gingen we op weg richting Addis Abeba, van waar we morgen om 07.00u naar Lalibela vliegen voor ons bezoek aan Noord-Ethiopië.
De rit naar Addis is zo’n 300 km. Onderweg hebben we 3 stops gedaan, een plasstop, een koffiestop en een lunchstop bij een aardbeienkwekerij.
Het glas vers gepureerde aardbeien was heerlijk!
Rond 17.00u kwamen we aan bij ons hotel in Addis.
Morgen vroeg uit de veren: 03.15u uit bed , 04.00u ontbijt en 04.50u vertrek naar de luchthaven! Aansluitend een lange dag kerkenbezoek in Lalibela.

• 17 Januari 2020 - 17:23

Marjo:

Wat balen dat Henk niet helemaal lekker was. Net nu jullie weer in een hotel zitten met een uitgebreid ontbijt. Ging het wel goed met Henk op de vismarkt? Kan me voorstellen dat een visgeur niet fijn is als je je niet lekker voelt.
    Hopelijk knapt Henk snel weer op en kunnen jullie allebei weer volop genieten van Noord-Ethiopie.

• 17 Januari 2020 - 18:01

Frans Duijf:

Jammer Henk dat het even tegenzit. Je komt er vast en zeker spoedig weer bovenop, wens ik je toe. Ik ben benieuwd of jullie in het bruisende hart van Ethiopië toch nog enkele leuke momenten hebben kunnen beleven voordat jullie al om maar liefst 03:15 uur uit de veren moeten om tijdig het vliegtuig te kunnen halen. Hoe dan ook, geniet vooral voort. Ik breng je de hartelijke groeten van Josien over.

• 17 Januari 2020 - 19:00

Jan En Anneke:

Henk van harte beterschap, we hopen, dat je weer een beetje bent opgeknapt voor de volgende ervaring. Morgen vroeg uit de veren, goede vlucht en nog veel genieten.
    Groet voor beide,
    Jan en Anneke.