Medellín - Reisverslag uit Medellín, Colombia van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu Medellín - Reisverslag uit Medellín, Colombia van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu

Medellín

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke en Henk & Henry

12 Augustus 2017 | Colombia, Medellín

Dag 13

Om 09.00u. hebben we ons verzameld in de hal van ons hotel. Stefan zou ons wegwijs maken in Medellín, zodat we de rest van de dag op eigen gelegenheid de stad in konden gaan.
Op weg naar het metrostation, kaartjes gekocht en met zijn allen richting centrum.
Na een kleine rondleiding kwamen we uit op de "Plaza Botero", dé attractie van het centrum. Op dit plein staan 23 beelden van Fernando Botero. De markante bronzen figuren zijn replica's van zijn beroemde wulpse figuren. Ook heeft de kunstenaar zelf dit plein ontworpen. Ijs- ballonnen- en snoepverkopers zorgen voor de nodige kleur op dit plein. Het geeft een gezellige drukte!
Na wandeling over de plaza, gaat ieder zijn eigen weg. Eerst maar aan de koffie!
Daarna richting metro om met de "metrocable"naar Santo Domingo te gaan.
Vanuit het metrostation, kan je overstappen op de "metrocable". De metrocable heeft dezelfde funktie als de metro, alleen het is een kabelbaan, die het vervoer regelt naar hoger gelegen stadswijken. Eind jaren 70 was Medellín de stad waar Pablo Escobar ten tonele verscheen. Hij nam de macht in de stad over en bouwde een imperium op rond de handel in cocaïne. Vooral in de volkswijken rekruteerde hij "zijn" mensen. Dat waren de wijken buiten de stadswijken, o.a. de tegen de berg gelegen wijken. Na de dood van Pablo, heeft men besloten om een metrolijn aan te leggen om de grootste volkswijken met het centrum te verbinden om zo weer de veiligheid te laten terugkeren.
Helemaal boven gekomen heb je een prachtig uitzicht over de stad!
Weer teruggekeerd in de stad hebben we een wandeling gemaakt in de botanische tuin. Een mooi aangelegd park met prachtige vegetatie en een kleine vlindertuin.
Vanavond heerlijk gegeten en zo direct slapen.
Morgenochtend om 05.15u uit bed voor een ingelaste excursie. Om 11.15u vliegen we via Bogata naar Santa Marta naar onze volgende bestemming.

• 12 Augustus 2017 - 07:26

Jan En Anneke:

Dag Anneke en Henk, Wat een avontuurlijke vakantie, wat zien en beleven jullie veel, dat wordt veel vertellen bij thuiskomst, nog 1 week en dan zit het er weer op!
    We lezen 's morgens het verslag, prachtig geschreven , we beleven het helemaal mee.
    Een goede vlucht vandaag en genieten maar.
    Lieve groet van ons!

• 12 Augustus 2017 - 10:06

Frans:

Dag Anneke en Henk,

Weer mooie belevenissen hebben jullie meegemaakt. Het is maar goed dat je iedere dag een en ander boekstaaft Anneke, zodat je als je weer thuis bent weer eens een keer de hele reis voor je geestesoog kunt halen.
    Het is maart goed ook dat het in Colombia betrekkelijk veilig is, althans waar jullie worden losgelaten als je zonder begeleiding het avontuur ingaat.

Hartelijke groet, en nog veel plezier.