Op weg naar Medellín - Reisverslag uit Medellín, Colombia van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu Op weg naar Medellín - Reisverslag uit Medellín, Colombia van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu

Op weg naar Medellín

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke en Henk & Henry

11 Augustus 2017 | Colombia, Medellín

Dag 12

Om 07.30u stond de bus klaar om te vertrekken naar Medellín. Een tocht van 300 km.
Stefan gaf al aan, dat er geen peil op te trekken is, hoe lang deze reis zou gaan duren.
Er is slechts 1 weg van Salento naar Medellín en het vervelende aan deze route is, dat ze met onderhoudswerkzaamheden bezig zijn. Nou, dat hebben we geweten!!!
De weg gaat door de bergen, bijna alleen maar vrachtverkeer (dus erg langzaam rijden), veel bochten, en veel onderhoud!!! Dus ook veel oponthoud. Inclusief de koffie- en lunchstop hebben we 10 uur over deze rit gedaan. Ondanks dat, was het wel een hele mooie tocht; prachtige kleurrijke natuur en schitterende vergezichten.
Het hotel waar we nu zijn, ligt in een chique buitenwijk van Medellín. Het is het meest luxe hotel, dat we tot nu toe gehad hebben!
Op voorstel van Stefan, zijn we per taxi naar "Pueblito Paisa" gegaan om te eten.
Pueblito Paisa, een nagebouwd dorpsplein, ligt op de top van Cerro Nutibara, een heuveltop die uitkijkt over de stad. Hier heb je een prachtig uitzicht over de verlichte stad! Een plaatje!! In een leuk restaurantje hebben we heerlijk gegeten.
Vandaag helaas geen uitgebreid verslag; het is al laat en morgen weer vroeg dag om Medellín te verkennen!

• 11 Augustus 2017 - 07:08

Marleen:

Goedemorgen vanuit de trein. Leuk om de dag weer te starten met een verhaaltje. Lange reisdagen zijn nooit leuk. Misschien wel goed voor mama's been om even te rusten. Hopelijk nu weer even een paar dagen lekker wandelen! De foto van de lichtjes belooft veel goeds, prachtig.
    En jullie kunnen beter nog even in Colombia blijven: weliswaar zijn er weer eieren te koop, maar er valt in Nederland ook veel regen en er zijn veeel...muggen! Ook vervelende muggen: afgelopen drie dagen ben ik goed gestoken en zit mijn lichaam onder de blaasjes... kan je beter rare reuzemotten op je kamer hebben ;-)
    Fijn reis nog en liefs xxx

• 11 Augustus 2017 - 09:37

Clemens:

Vervelend die lange reisdagen, maar 't voordeel van zoveel verkeer en werkzaamheden is dan weer dat je de omgeving goed in je kunt opnemen...:-) Hopelijk hebben jullie weer mooie ervaringen in Medellin en verdere reis. De mooie avondfoto doet denken aan een havenstad, hoewel de stad toch in de bergen ligt...