Cartagena - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu Cartagena - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu

Cartagena

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke en Henk & Henry

17 Augustus 2017 | Colombia, Cartagena

Dag 18

Vanochtend liep de wekker om 05.30u af. Na het ontbijt om 07.15u in de bus met als eindbestemming Cartagena. Vandaag weer een nieuw vervoermiddel: een veerboot!
Na een uurtje rijden kwamen we aan in het authentieke dorpshaventje waar de veerboot al klaar lag. De vertrektijd stond vast op 09.00u, maar rond 08.30u was er van enige activiteit nog geen sprake. Ook om 09.30u niet! Intussen maar wat foto's gemaakt van het "dorpje" en wat te drinken besteld bij een plaatselijk "terrasje". Rond 10.00u mochten vrachtwagens één voor één het drijvend "vlot" op. De helling waarvan ze af moesten was niet geasfalteerd, maar de ondergrond bestond uit zand en een strooisel. Vannacht had het nogal geregend, dus dit ging niet echt soepeltjes. Plank achter de wielen, wat uitgraven, gas en maar hopen dat het goed ging. Na een stuk of 6 vrachtwagens mocht onze bus erop. Daarna nog wat personenauto's. Op de sleepboot konden onze groep en nog wat overige passagiers zitten. Uiteindelijk vertrok de boot rond 11.00u!! (Onze NS is nog niet zo slecht!!). De vaart duurde 1 uur en 15 minuten.
Tijdens het varen zagen we dat ze momenteel bezig zijn 2 enorme bruggen aan te leggen. Zodra deze klaar zijn, zal de functie van de veerboot teniet gedaan worden.
We vaarden langs een mooie omgeving. Het was een leuke belevenis!
Rond 12.30u zaten we weer in de bus om onze reis voort te zetten. Begin van de middag gestopt voor een lunchstop. Eind van de middag kwamen we aan in Cartagena. Stefan stelde voor om even met elkaar de stad in te lopen om ons wegwijs te maken binnen het centrum. Onze eerste indruk van Cartegena (Unescostad) is een zeer gezellige levendige stad met prachtige koloniale gebouwen. Morgen gaan we de stad echt ontdekken!