Aankomst El Calefate - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu Aankomst El Calefate - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu

Aankomst El Calefate

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke en Henk & Henry

03 Februari 2019 | Argentinië, El Calafate

3 februari 2019 NB: de afgelopen dagen had ik wat problemen met het uploaden van de foto’s. Henry heeft mij tot nu toe vanuit Nederland uit de brand geholpen! Dus als iemand de foto’s gemist heeft: even terugkijken op de vorige verslagen! Vanochtend rond 09.00u werden we opgehaald voor onze vlucht naar El Calefate. Omdat het vandaag zondag is, waren we zonder oponthoud snel op de luchthaven. Om 11.45u gingen we voor een 3 uur durende vlucht de lucht in. De lucht was echt wolkenloos, zodat we prachtig uitzicht hadden op de zee en bergen met sneeuw. We zitten in Patagonië! We verwachtten koud weer, dus de koffer zit vol met thermo ondergoed, dikke truien en sokken. Maar wat we hier aantreffen is toch wel uitzonderlijk: het is klaar helder weer en 31 graden!!!!! Na het inchecken in ons hotel (Pico del Sur) zijn we met Eric El Calefate ingelopen waar hij ons wat wegwijs gemaakt heeft. Daarna ging iedereen zelf op pad. We hebben wat rond gewandeld. Er zijn hier en daar wat souvenir- en outdoorwinkeltjes, maar wij vinden het niet echt een plaats om dagen door te brengen. Maar ja, daarvoor zijn we hier ook niet. Morgen gaan we naar één van de hoogtepunten van onze reis: De Perito Moreno gletsjer! We verheugen ons erop. Ook de weersverwachting is uitstekend: wederom 31 graden en blauwe lucht. Uitzonderlijk! Het is inmiddels 22.15u en het begint nu pas donker te worden. De temperatuur is nog zodanig, dat ik dit verslag type buiten op het terras van ons hotel onder het genot van een drankje! Een hele bijzondere ervaring zo in februari! En dat bovendien ook nog in een gletsjergebied.