Rio de Janeiro en thuiskomst - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu Rio de Janeiro en thuiskomst - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu

Rio de Janeiro en thuiskomst

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke en Henk & Henry

20 Februari 2019 | Brazilië, Rio de Janeiro

19 februari 2019 Vanochtend op ons gemak ontbeten en koffers gepakt. Eind van de middag worden we pas weer opgehaald voor ons transport naar de luchthaven,dus een groot gedeelte van de dag kunnen we nog wat ondernemen. Toen we buiten kwamen, scheen de zon al volop, de lucht was weer onbewolkt. Maar dat betekent hier ook, dat het meteen al behoorlijk heet is. Dan maar wat rustiger lopen! Ons doel van vandaag is een bezoekje aan de wijk Ipanema. Deze is bereikbaar door de promenade van de Copacabana af te lopen. Dit is geen straf! Gezellige boulevard, mooi strand, mooie kustlijn! Na een wandeling van 45 minuten bereiken we het “Fort” van Rio de Janeiro. Je kan rondom dit fort lopen waarbij je weer kan genieten van mooie uitzichten. Even bij koffiehuis “Colombo” koffie gedronken, waarna we onze wandeling voortgezet hebben richting “Ipanema”. Ipanema is een leuke/gezellige wijk met vele leuke winkels. Aangezien de temperatuur intussen behoorlijk opgelopen was, zijn we begin van de middag met de metro teruggegaan richting hotel. Nog even snel gedoucht zodat we fris het vliegtuig in konden. Om 17.00u kwam Rodrigo ons halen voor ons transport naar de luchthaven. Ons vliegtuig ging keurig op tijd de lucht. Vaarwel Brazilië! We kunnen terugkijken op een prachtige afwisselende reis met een kijkje in drie toch wel verschillende landen. Elk land met zijn eigen cultuur, landschap en klimaat! We hebben genoten! Inmiddels zijn we, gezond en wel, woensdagmiddag na een voorspoedige vlucht weer thuis gekomen. We hebben ook genoten van alle leuke reacties die we tussentijds ontvangen hebben op ons reisverslag. Dank jullie wel!