Van Tatacoawoestijn naar San Augustin - Reisverslag uit San Augustín, Colombia van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu Van Tatacoawoestijn naar San Augustin - Reisverslag uit San Augustín, Colombia van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu

Van Tatacoawoestijn naar San Augustin

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke en Henk & Henry

05 Augustus 2017 | Colombia, San Augustín

Dag 6

Het was een vreselijke nacht: ik kon niet slapen van de hoofdpijn, een haan die van slag was en de hele nacht kraaide en die hitte!!!
Na een aantal paracetamols genomen te hebben, zakte de hoofdpijn, maar de misselijkheid bleef. Zelfs het omeletje ging er niet in!
Na het ontbijt startte de wandeling in de Tatacoawoestijn. Toch maar besloten mee te gaan. Toch maar proberen, heel jammer om deze speling van de natuur niet te kunnen aanschouwen.
De Tatacoawoestijn is een droog en ruig gebied van ruim 300m2. Een woestijn midden in de vallei van de Río Magdalena. Het gebied is een soort plateau op 400-440 meter, bestaand uit dikke lagen geërodeerd gesteente afkomstig van de bergruggen in het westen en het oosten. De woestijn is ooit een moerassig gebied geweest. Maar in de loop van de tijd is het droger geworden en hebben zon, regen en wind een bizar landschap gevormd.
Met een gids gingen we op weg. Het gebied is echt prachtig: allerlei rotsformaties, verschillende soorten cactussen. Lijkt een beetje op de natuur uit de Wild-West films.
De gehele groep is zojuist begonnen aan de volgende wandeling en voor de zwemliefhebbers was hiertoe ook een mogelijkheid. Ik ben achter gebleven op het "terras" waar de groep na ongeveer 2 uur terugkeert om gezamenlijk te eten. Mooi tijd om het reisverslag bij te werken.
Na verloop van tijd kwamen er mensen terug. Voor de maaltijd kon je kiezen uit drie dingen: vegatarisch, kipfilet of de speciaiteit van deze regio: geitengoulash!
Henk en ik hebben het maar bij kipfilet gelaten!
Na de lunch zijn we vertrokken naar San Agustín. Weer een acht uur durende trip. Het landschap is schitterend: mooie uitzichten op de Río Magdalena, hoge bergen, diepe valleien. Colombia is een prachtig land!
Na een lange vermoeiende reis zijn we om 21.00u aangekomen in leuke accomodatie in San Augustin.

• 05 Augustus 2017 - 07:57

Frans Duijf:

Dag Henk en Anneke,

Zo heerlijk aan mijn ontbijt, dat er goed ingaat, is het leuk jullie reisverslagen te lezen en de foto's te bekijken. Naast de fraaie impressies van de natuur geeft ook de kleurrijke foto van het restaurant een mooi inkijkje.
    Jammer dat jullie én een reisgenoot moeten gaan missen én zeker zo jammer dat je slecht slaapt en hoofdpijn hebt; hopelijk voor jullie is dat nu een gepasseerd station. En anders laat je die haan maar aan het braadspit rijgen. Overigens, het valt me enigszins tegen dat jullie die zo avontuurlijk zijn ingesteld, het niet aandurfden de plaatselije specialiteit geitengoulash naar binnen te werken.
    Hoe dan ook, het is al dapper genoeg 3 weken lang al die ontberingen op jullie pad het hoofd te bieden. Nog veel plezier. :)

• 05 Augustus 2017 - 09:24

Marleen:

Dag papa en mama, weer leuke verslagen, maar balen van de hoofdpijn. Drink je wel genoeg; zowel water als koffie?
    Heeft het eenvoudige hotel wel de beloofde sterrenlucht laten zien? Van genoten?
    En is papa nig mee geweest op de tweede wandeling?
    Zo'n lang verslag en dan heb ik toch nog vragen. Je mag ze ook onbeantwoord laten voor als jullie thuis koms. :-) nu maar genieten van de reis!

• 05 Augustus 2017 - 13:14

Clemens:

Hoi Anneke en Henk, weer allerlei belevenissen. Jullie zitten nu wel echt in de binnenlanden. Je dat ook zo voorgesteld? Je ziet, lijkt me, dan wel het echte land en 't leven daar. Maar als je India 'overleeft' dan lukt dat in Columbia toch ook...Jullie doen en zien wel veel afwisselde dingen. Leuke groep? Geniet van jullie 2e week en volgende!

• 05 Augustus 2017 - 14:59

Jan En Anneke:

Dag Anneke en Henk,
    Wat een avontuurlijke reis en wat hebben jullie een goede conditie om dit allemaal te doen. Jammer van de slapeloze nacht en de hoofdpijn, maar gelukkig is dat van voorbij gaande aard. Heel leuk om jullie te kunnen volgen, dank hiervoor. We vinden het elke keer weer spannend en kijken er elke dag naar uit!
    Nog heel veel goede dagen en ontdekkingen. Alle goeds gewenst! Groet van ons.