Villavieja-Tatacoawoestijn - Reisverslag uit Villavieja, Colombia van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu Villavieja-Tatacoawoestijn - Reisverslag uit Villavieja, Colombia van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu

Villavieja-Tatacoawoestijn

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke en Henk & Henry

05 Augustus 2017 | Colombia, Villavieja

Dag 5

Helaas moesten we deze ochtend afscheid nemen van één van onze reisgenoten. Hij kon deze reis conditioneel niet aan. In overleg met hem en een arts is besloten, dat hij , zodra het kan, terug gaat naar Nederland.
Om 09.00u. zijn we voor een lange reis van acht uur vertrokken richting Villavieja. Bogota is een immens grote stad, dus voordat je stad verlaten hebt, ben je al een hele tijd verder. Het landschap verandert voortdurend. We zijn gereden door bergen, valleien en dorpjes waar je de mensen bezig ziet met hun dagelijkse besognes.
Onderweg hebben we nog even een fotostop gemaakt waar de katoenplant in bloei stond. Een prachtig gezicht zo'n wit veld, met bergen op de achtergrond.
Niet alleen de vegetatie verandert, maar ook de temperatuur. De afgelopen dagen was de dagtemperatuur tussen de 18 en 20 graden. Op onze eindbestemming is het 38 graden!!!!!!
Stefan vertelde, dat gisteravond besloten is om de groep vannacht over te boeken naar een hotel midden in de Tatacoa woestijn. Eenvoudig, maar wel een plek waar je 's nachts van een prachtige sterrenhemel kan genieten. We laten ons verrassen!
Rond 19.00u. kwamen we aan in Hostal Noches de Saturno. De kamer is inderdaad zeer eenvoudig. Een "twijfelaar" en een 1 persoonsbed, een toilet en een "koude" douche. Een schakelaar voor het uit en aan doen van de lamp en één lawaaiige ventilator! We hadden nog geluk dat we zelf een "badkamer" hadden; een aantal reisgenoten moesten per 2 kamers 1 badkamer delen!
En het was er zóóó heet!!!! Nadat we met de hele groep een drankje gedronken hadden ging iedereen slapen. Het was een lange reisdag!