Bogota - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu Bogota - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu

Bogota

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke en Henk & Henry

01 Augustus 2017 | Colombia, Bogota

Stefan heeft ons vanochtend verteld, wat ons nog te wachten staat de aankomende drie weken. Ook heeft hij ons voorgelicht over de "gevaren" van Colombia. Hijzelf heeft in de jaren dat hij hier komt, nooit iets heeft meegemaakt, maar ja: voor het geval dat!
Eigenlijk zijn het zijn dezelfde voorschriften die ook voor andere grote steden gelden: geen paspoort mee, pasjes in hotel laten, 's avonds niet met zijn tweeën of alleen over straat, geen dure sieraden dragen: zo weinig mogelijk meenemen.
Rond 10.00u zijn we samen met hem het oude centrum van Bogata ingelopen en heeft hij het e.e.a. verteld over het ontstaan van de stad en zijn geschiedenis. Veel straten in de oude stadswijk "La Candelaria" zijn opgefleurd met "streetart", oftewel oude huizen die voorzien zijn van de prachtigste beschilderingen.
Rond 12.00u hadden we een middag ter vrije besteding. Met drie anderen uit de groep zijn we eerst uitgebreid koffie met iets lekkers gaan gebruiken. We wisten niet wat we gekozen hadden, maar het bleek "worteltaart" te zijn. Daarna zijn we vervolgens richting kabelbaan gelopen. De lucht was inmiddels open gebroken, dus dit was een mooi moment om van een prachtig uitzicht over Bogota te genieten.
Ikzelf houd niet zo van kabelbanen, maar het tandradbaantje reed vandaag niet, dus er zat niets anders op om er toch maar in te gaan; dan maar in het midden staan, zodat je pas weer iets ziet als je op de berg bent!! Maar het uitzicht was schitterend. Toch weer blij, dat we dit gedaan hebben.
Rond 18.00u waren we weer in het hotel. Rond 18.45u gaan we, mede om veiligheidsredenen, met de hele groep richting oude stad om te eten in een plaatselijk restaurantje waar je, volgens Stefan, heerlijk kunt eten. We zijn benieuwd naar onze eerste warme maaltijd in Colombia.
Zojuist teruggekomen van ons etentje. We hebben heerlijk gegeten, erg leuk restaurantje in Zuid-Amerikaanse sfeer en de daarbij behorende muziek. Wel verstandige beslissing om gezamenlijk te gaan. Er loopt 's avonds inderdaad veel raar gespuis rond: je wordt constant aangesproken om geld en of je cocaïne wil kopen.
Maar al met al hebben we een erg leuke en mooie dag gehad. Nu lekker slapen, want morgen vertrekken we om 07.45u., richting Villa de Leyva. Onderweg maken we een tussenstop in Zipaquirà, welke plaats beroemd om zijn ondergrondse zoutkathedraal!

• 01 Augustus 2017 - 07:08

Marleen:

Jammer dat je de muziek van het restaurantje niet kunt uploaden! ;-)
    Een mooie eerste dag zo te horen! En die marskramers hebben er toch oog voor: iedere Nederelander wil toch drugs?!
    Veel plezier bij de zoutkathedraal!
    Xx

• 01 Augustus 2017 - 09:19

JosienDuijf:

Dat is spannend. Zo maak je wat mee. Anneke en gespuis!!!! Pas maar op Henk. Veel plezier daar en geniet samen.