Panama-city naar Boquete - Reisverslag uit Boquete, Panama van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu Panama-city naar Boquete - Reisverslag uit Boquete, Panama van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu

Panama-city naar Boquete

Door: Anneke en Henry

Blijf op de hoogte en volg Anneke en Henk & Henry

23 Augustus 2015 | Panama, Boquete

Dag 4 22 augustus 2015

Om 08.30u stond het busje weer klaar om ons naar de luchthaven van Panama-city te brengen, waar vandaan de binnenlandse vluchten gaan. Een kort rijtje van ong. 15 minuten. Aangekomen op de luchthaven naar de balie om onze bagage af te geven. Wij waren benieuwd wat de kosten zouden zijn. Volgens de informatie van de reisorganisatie mochten we slechts 14 kg meenemen (KLM 23 kg,)., dus we zaten aardig boven het maximum. Nu, we bleken gewoon zonder bijbetaling te mogen vertrekken! Dus we hebben weer wat extra zakgeld!
De vlucht naar David verliep voorspoedig. Vluchttijd slechts 35 minuten! In de aankomsthal zat de taxi-chauffeur die ons naar Boquete(waar de 2 Nederlandse meisjes vorig jaar verdwenen zijn) zal brengen. Na een uurtje kwamen we aan bij ons volgende hotel Casa de Montana. Gelegen iets buiten Boquete. Prachtige Bed en Breakfast, gerund door 2 "vrienden", die echt oog hebben voor mooie dingen! (Henry houdt zijn deur goed op slot, want de eigenaar vroeg wie er alleen was en hij kende Henry's naam direct en die van mij en Henk niet!!!)
We werden uiterst hartelijk ontvangen. Ze hielpen ons direct met het boeken van excursies, want we wilden eigenlijk wel meteen dingen gaan bekijken. Voor de middag een excursie geboekt naar koffieplantages en morgenochtend een toer in de omgeving. Snel bagage op kamer gedropped, taxi genomen want om 13.30u zouden we in het centrum opgepikt worden. Na een rit richting bergen, kregen we allereerst een duidelijke uitleg over de weg die een koffieboon moet ondergaan voordat er koffie van gezet kan worden. Daarna een rondwandeling door de koffieplantages. Aan het eind van de toer een "koffieproeverij". Henk had er niet veel van verwacht, maar we vonden het alle drie een verrassend leuke excursie!
Ons in het centrum laten afzetten. Aangezien we vanmiddag, gezien de korte tijd die we hadden, alleen een banaantje gegeten hadden, zijn we maar vroeg gaan eten.
Leuk restaurantje en lekker gegeten! Bijtijds naar bed want het is morgen weer vroeg dag!

• 23 Augustus 2015 - 08:16

Marjo:

Weer een prachtig verhaal! Ik hoop dat jullie een pakje koffiebonen mee hebben genomen uit de plantage (koffie uit Costa Rica is nog lekkerder...) zodat we straks wanneer jullie thuis zijn ook kunnen proeven. De foto van het eten ziet er heel smakelijk uit, beetje zoals in de V.S.
    Geniet ervan! Volgende keer Henk wel vertellen dat hij gaat vliegen; op de foto kijkt hij wel erg verbaasd dat hij in een vliegtuig zit. Groetjes en liefs van Pien en Marjo

• 23 Augustus 2015 - 09:57

Patricia:

Goedemorgen,

Erg leuk weer deze verhalen Anneke!
    En Henri, jade zegt net; niet te ver aan de wandel gaan!

Groetjes,
    Patricia

• 23 Augustus 2015 - 15:21

F.rompelman:

Anneke door jullie reisverslagen is het net of ik meereis.allen bedankt.frits