Dagje Boquete - Reisverslag uit Boquete, Panama van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu Dagje Boquete - Reisverslag uit Boquete, Panama van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu

Dagje Boquete

Door: Anneke en Henry

Blijf op de hoogte en volg Anneke en Henk & Henry

24 Augustus 2015 | Panama, Boquete

Dag 5 23 augustus 2015

Vanochtend toen we op het terras kwamen waar het ontbijt geserveerd wordt, was één van de 2 vrienden al driftig bezig met het bereiden van het ontbijt. Hij was speciaal voor ons een half uur eerder zijn bed uitgegaan, anders moesten wij zonder ons ontbijtje de deur uit! Ze hebben in dit hotel de gewoonte iedere dag van de week een ander ontbijt te serveren. Vandaag was het een Panamees ontbijt: 2 gebakken eieren, gefrituurde broodjes en een bakje met warme groentes dat ietwat Aziatisch smaakte. Verder kon je brood roosteren en er stond een schaal met schoongemaakt fruit. Alles tot in de puntjes verzorgd! Morgen staat er een Frans ontbijt op het programma!
Om 08,00u kwam het busje voorrijden waarmee we de komende 3 uur op pad zouden gaan voor een panorama-toer door het gebied rond Boquete!
We reden langs smalle weggetjes door een prachtig groen gebied. Onze gids wist veel te vertellen over de flora en fauna. We hebben diverse stops gemaakt bij vergezichten,
waterval, een apart gevormde rots (waarschijnlijk ontstaan door verschuiving van aardplaat), authentiek bruggetje en bushalte. Bij het zien van deze bushalte realiseer je je pas goed dat wij in Nederland niets te klagen hebben. De gids vertelde, dat de mensen eerst moeten bellen om met de bus te kunnen reizen en vervolgens soms kilometers moeten lopen naar de halte, alvorens ze kunnen wegkomen uit hun dorp! En wij maar klagen als de NS een half uur vertraging heeft of dat de de bushalte niet in onze straat geplaatst is! We hadden er mooi weer bij, dus wat wil je nog meer!
Na terugkomst zagen we ineens op het looppad een slang van ong. 50 cm met een rood/zwarte kleur. Henry en Henk hebben driftig foto's genomen (Henry zelfs een filmpje). Enige tijd later hadden wij het erover met de eigenaar van het hotel, maar hij zei, dat hij nog nooit een slang was tegen gekomen in dit gebied. Het bleek een gifslang te zijn nl de Blackbanded coral snake. Zo zie je maar weer, altijd oppassen geblazen waar je loopt!
Na een uurtje, zijn we lopend op weg gegaan naar het centrum van Boquete. Een paar honderd meter van ons hotel hadden we een botanische tuin ontdekt. Mooi aangelegd met prachtige bloemen. De volgende tussenstop was een stop bij café Ruiz (van onze koffietoer). Heerlijke koffie en aangezien het zondag was vonden we dat er een stukje taart bij mocht!
In Boquete viel niet veel te beleven op zondag. Wat rond gewandeld, bij de apotheek een antibioticaspraytje voor mijn voet gekocht, terrasje gepakt!
Rond vijf uur weer lekker gegeten! Weer een prima dag gehad!
Straks weer koffer pakken. Taxi komt ons morgen weer om 8.30u ophalen, voor ons transfer naar Bocas del Toro waar we de komende 3 nachten zullen verblijven!

• 24 Augustus 2015 - 07:54

Bart:

Zo te lezen, zien vermaken jullie je daar prima, fijn! @mama
    : Hopelijk gaat het beter met je voet, @allem: hebben jullie mooie mastershots gemaakt! ;-)

Een fijne dag!