Van Nicaragua naar Costa Rica - Reisverslag uit Sámara, Costa Rica van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu Van Nicaragua naar Costa Rica - Reisverslag uit Sámara, Costa Rica van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu

Van Nicaragua naar Costa Rica

Door: Anneke Henry

Blijf op de hoogte en volg Anneke en Henk & Henry

04 September 2015 | Costa Rica, Sámara

Dag 16 3 september 2015

Vanochtend, na het ontbijt zijn we vertrokken naar Costa Rica. Onze eindbestemming is Samara, gelegen aan de Pacific kust. Keurig om 7.30u wachtte onze privéchauffeur voor het hotel. Koffers in het busje en op weg naar de grens van Nicaragua. Nu niet met een boot, maar deze keer een gewone grensovergang. Na een voorspoedige rit van 1.45 min., met een tussenstop waar we uitzicht hadden op 2 vulkanen gelegen in het midden van het meer van Nicaragua, hadden we de grens bereikt. De chauffeur heeft voor ons even gecontroleerd of er aan de andere kant (Costa Rica) de volgende chauffeur op tijd aanwezig zou zijn en heeft ons op de goede weg geholpen naar de douane. Toen begon weer de hele rompslomp van douaneformaliteiten. Bij het ene loket een briefje halen voor $1, invullen, met briefje en paspoort een stempel halen voor het verlaten van Nicaragua en $2 betalen, een eindje "niemandsland" lopen, dan een controle van onze pas en daarna met met een ander ingevuld formuliertje een stempel halen voor de entry van Costa Rica.
Vervolgens je bagage (alleen handbagage koffer stond nog in busje!!,) door de scanner, terwijl de douanebeambte de andere kant uit zat te kijken! Maar we mochten het land weer in!
Inderdaad stond de volgende chauffeur weer klaar met zijn busje. Na een paar minuten rijden ontdekten we een sticker aan de zijkant van de zitting: Free WiFi. We dachten dat één of andere grapjas dit erop geplakt had, maar de chauffeur zei dat dit geen grap was en gaf ons een inlogcode. Jullie hebben Henry nog nooit zo gelukkig zien kijken!
Hij vond het ineens niet meer erg om de rit van 31/2u nog te moeten doorstaan!!!
We hebben hem dan ook niet meer gehoord. Halverwege de rit even op mijn verzoek een koffie/plasstop met "heerlijke" plaatselijke koffie.
Rond 13.00u arriveerden we bij onze Lodge. Een zeer kleinschalige Lodge met koeien in de achtertuin en aan de voorzijde apen in de boom. We horen ook regelmatig brulapen, dus heel "landelijk". Mooi zwembad en huisjes heel schoon! We hebben maar snel een excursie voor morgen ingeboekt. We zijn bang, dat we ons erg gaan vervelen (het is geloof ik bedoeld om te relaxen, maar daar hebben we snel genoeg van!) Aangezien het dorpje hier 20 min. lopend vandaan is, gaan we vanavond maar het restaurant op de lodge uitproberen.

• 04 September 2015 - 08:02

Carolien:

Ook vandaag zien de foto's er weer prachtig uit! Volgens mij zijn het prachtige landen en vermaken jullie je opperbest. Fijn voor Henry dat hij zijn rit met free wifi kon doorbrengen, dan gaat de reis een stuk vlotter.
    Is het nog goed gekomen met de handbagagekoffer die nog in het busje stond?
    Ben benieuwd naar de excursie die jullie nog gaan maken. Voor de andere dagen ook nog iets ingepland?
    Geniet nog van jullie laatste vakantiedagen, heel veel plezier!

• 04 September 2015 - 08:07

Bart:

Fijn dat deze 'thuisblijver' jullie verhalen weer kan lezen (de inhaalslag gemaakt! ;-)) Zo te lezen en te zien naast voldoende ontspanning en lekker eten veel mooie natuur; garant voor mooie flora/fauna fotoshoots, we zijn benieuwd!

Nog fijne dagen gewenst en horen weer snel!

• 04 September 2015 - 08:46

Marleen:

Ohhhh, die ijsjes!!! Lekker! En heerlijk zwembad!! Wel genoeg spelletjes mee? Dan komen jullie deze "chilldagen" wel door :-) Veel plezier nog!