Aankomst Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu Aankomst Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu

Aankomst Buenos Aires

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke en Henk & Henry

02 Februari 2019 | Argentinië, Buenos Aires

2 februari 2019

Vanochtend rond 07.30u. met een vertraging van 1 uur (een verlaat vertrek vanuit Amsterdam), zijn we goed geland op de luchthaven van Buenos Aires. Meteen toen we het vliegtuig uitkwamen werden we al overvallen door een klamme hitte! De zon scheen volop, mensen in zomerkleding; het blijft raar als je vanuit een koud Nederland zo plots in de zomer beland! Maar wel heerlijk hoor!
Onze reisleider, Erik genaamd, stond al keurig te wachten in de aankomsthal. Nadat alle koffers in de bus geladen waren gingen we op weg naar ons hotel “Castelar”, in hartje centrum van Buenos Aires. Aangezien de kamers nog niet gereed waren stelde Erik voor om de ochtend te beginnen met een kop koffie in één van de oudste koffiehuizen van de stad, genaamd “Tortoni”. Erg leuk en sfeervol; typisch Argentijns.
Vervolgens kon iedereen de Euro’s wisselen in de Argentijnse Pesos.
Pinnen is in Argentinië erg kostbaar: max. Euro 65,00 per dag en € 10,00 transactiekosten. Pinnen of creditcard is hier echter zeer gebruikelijk!!
Vervolgens kon iedereen de excursies die hij/zij wil doen voor de aankomende dagen vast inboeken. Intussen waren alle kamers gereed en was het tijd voor een opfrisbeurt, want dat was na de lange reis wel nodig!
Voor de middag stond een stadstoer gepland. Om 14.00u stond de bus gereed en gingen we op pad. Het eerste dat opvalt in Buenos Aires is, dat de stad erg “groen” is. Veel bomen en struiken met prachtige bloemen. Qua architectuur doet het ook veel denken aan “Madrid”. Echt een stad met allure.
Als eerste stopte de bus bij “Recoletta”, een zeer bezienswaardige begraafplaats met praalgraven, waar o.a. Eva Perron begraven ligt. Je waant je in een heuse dodenstad, zo midden tussen alle monumenten, waarin families hun doden begraven.
Vervolgens doorgereden naar de wijk “La Boca”, bekend van de voetbalclub, gekleurde huizen en “streetart”. Helaas kwam op dat moment een tropische regenbui naar beneden, zodat uitstappen geen optie was.
Toen het droog was nog een marktje bezocht en gewandeld door “puerto Madero”. Rond 18.00u waren we weer terug in ons hotel. Erik had om 19.00u een tafel gereserveerd in een leuk restaurant, bekend om zijn uitstekende steaks. Heerlijk gegeten (ze hadden voor mij een uitstekende gegrilde kipfilet hoor!!).
Al met al een goed begin van onze vakantie. Het is intussen 23.30u en de vermoeidheid begint toe te slaan. Nu gauw slapen!