Naivasha meer - Reisverslag uit Naivasha, Kenia van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu Naivasha meer - Reisverslag uit Naivasha, Kenia van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu

Naivasha meer

Door: Anneke en Henk

Blijf op de hoogte en volg Anneke en Henk & Henry

31 Januari 2024 | Kenia, Naivasha

Dag 8, 31 januari 2024

Vanochtend bij het openschuiven van de gordijnen, zagen we een prachtige lucht boven het Baringo meer. Nog even snel een fotootje geschoten.

Na het ontbijt zijn we om 08.00u vertrokken richting het Naivasha meer. Na zo’n 2 uur rijden een plas/koffiestop gemaakt bij een modern winkelcentrum. Hadden we hier nog niet eerder gezien. Echter wel volop bewaakt! Alleen toegankelijk voor de rijkere Afrikaan.

Vervolgens de snelweg op. Roland waarschuwde ons er al voor dat er op de snelweg roekeloos gereden en ingehaald wordt. Er werden inderdaad rare kapriolen uitgehaald. Gelukkig had ik geen zicht op de weg! Simon rijdt al jaren deze route voor Djoser en rijdt voorzichtig en bracht ons weer veilig over. Rond 12.30u kwamen we aan in het “Fish Eagle Inn Hotel, weer heel mooi gelegen aan het Navaisha meer.

We konden kiezen uit 3 verschillende excursies. We hebben wederom gekozen voor een boottocht over het meer. Lekker relaxed genieten van de natuur.

We hebben 2 uur gevaren en hebben weer veel vogels gezien, waaronder visarenden en pelikanen. Ook diverse nijlpaarden die met hun kop boven het water uitkwamen gespot. Alleen de motor van het bootje viel iedere keer uit. Ik vond dat niet zo’n fijn gevoel met al die nijlpaarden die er rondzwemmen. Maar ja, ook dat hebben we weer overleefd.

Vanaf morgen verblijven we voor 2 nachten in een tentenkamp en hebben beperkt stroom. Het kan dus zijn, dat we niet in de lucht zullen zijn! Geen bericht, goed bericht zullen we maar zeggen!

• 31 Januari 2024 - 16:58

Josien En Frans:

Wat een avontuur weer! Wij kunnen ons voorstellen dat als het bootje te veel wiebelt en de motor hapert, enige vrees aanwezig is dat je moet gaan zwemmen en dan als hapje van een nijlpaard door het leven mag gaan.

Veel plezier verder en pas goed op.

• 01 Februari 2024 - 11:14

Jan En Anneke:

Wat een prachige natuurfoto's. Echt genieten. We kunnen ons voorstellen, dat het angstig is in een bootje met haperende motor , en nijlpaarden erom heen.

We wachten af of je morgen kunt mailen.

Nog veel mooie avonturen en bedankt.

• 01 Februari 2024 - 16:57

Ankie En Henri De Ruiter:

Wat een belevenissen geniet ze met zijn drietjes

Groetjes van Ankie en Henri