MEKONG, GROTTEN EN AANKOMST LUANG PRABANG .. - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu MEKONG, GROTTEN EN AANKOMST LUANG PRABANG .. - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu

MEKONG, GROTTEN EN AANKOMST LUANG PRABANG ..

Door: Anneke en Henk en Henry

Blijf op de hoogte en volg Anneke en Henk & Henry

11 Januari 2023 | Laos, Luang Prabang

Dag 5, 10 januari 2023

Vanochtendom 07.00ustond iedereen klaar om naar de plaatselijke marktte gaan. Blijft leuk, want ieder land heeft weer zijn eigen eetgewoontes. Hier troffen we, in onze ogen, de meest rare dingen aan, zoals achterlijven en poten met huid en haar van runderen, gedroogde rat aan een stokje waarvan ze soep maken,plat geslagen varkenskop en groentes die voor ons onbekend zijn.

Daarna naar de lokale bakker om een broodje klaar te laten maken die we op de boot als ontbijt konden nuttigen.

Aangekomen op de boot stond de koffie klaar en tijdens ons ontbijt ging de boot op weg naar Luang Prabang. Vaartijd zo’n 8 uur. De heerlijke lunch werd weer bereid door de aanwezige kokkin.

Na de lunch legde de boot aan om een bezoek te brengen aan de Pak Ougrotten, ontdekt in de 16e eeuw. Via een grote steile trap zie je in een hoger en lager gelegen grot veel Boeddha beelden. Delager gelegen grot was makkelijk bereikbaar, maar naar de hogere gelegen grot moest je 205 treden beklimmen. AlleenHenry heeft het einddoel bereikt, maar vond het niet meer bijzonder dan delager gelegen grot. Dus achteraf goede keuze van Henk en mij om achter te blijven.

Om 17.00ulegde de boot aan in Luang Prabang. De busjes voor ons vervoer naar ons hotel voor 3 nachten stonden klaar.

Vanavond hebben we heerlijk gegeten bij een restaurantje in de stad.

Morgen stadswandeling en een bezoek aan deTat Kuang Si-waterval

Grt,