Buenos Aires - Foz do Iguaçu - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu Buenos Aires - Foz do Iguaçu - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu

Buenos Aires - Foz do Iguaçu

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke en Henk & Henry

13 Februari 2019 | Brazilië, Foz do Iguaçu

13 februari 2019 Erik had ervoor gezorgd dat we om 06.45u toch nog even konden ontbijten. Om 07.00u reed het busje voor, dat ons naar de luchthaven zou brengen voor onze vlucht naar Foz do Iguaçu. Rond 09.30 gingen we de lucht in en we landden keurig op tijd even na 11.00u. We hebben met ons achten even staan wachten tot dat de man van het reisagentschap arriveerde. Tijdens de rit richting hotel “Foz Plaza”, heeft hij ons uitleg gegeven van het programma vanaf het moment dat de rest van onze groep morgen met de bus aankomt. Wij en nog 4 anderen van onze medereizigers, hadden geen zin om de hele middag in het hotel of in de buurt van het hotel te blijven. De mogelijkheid bestond een facultatieve excursie naar vogelpark “Parc das Aves” te boeken. Zo gezegd, zo gedaan. Nu is Henk in Nederland met geen mogelijkheid naar Avifauna te krijgen, maar hij was zo waarlijk enthousiast na afloop. Om 15.00u stond het busje voor ons transport gereed. Het park is mooi aangelegd, prachtige tropische vegetatie, vele tropische vogelsoorten en een kleine vlindertuin. Rond 17.00u waren we uitgekeken. De chauffeur was zo aardig ons even bij een supermarkt uit te laten stappen om wat water te halen. Rond 18.00u waren we weer bij ons hotel. De temperatuur is hier tropisch! Zo’n 30 graden, maar wel een vochtige warmte. Voor degenen die het te heet krijgen, biedt het bij het hotel behorende zwembad uitkomst!