Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu

Buenos Aires

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke en Henk & Henry

12 Februari 2019 | Argentinië, Buenos Aires

12 februari 2019 Vanochtend na het ontbijt zijn we rond 10.00u op ons gemak op pad gegaan. Tegenover de Plaza de Mayo bevindt zich het “Casa Rosada” het presidentieel paleis. Op het balkon van de eerste etage heeft Evita Perron eind jaren veertig staan zwaaien naar honderdduizenden enthousiaste Argentijnen. In 1996 stond Madonna op dezelfde plek voor de opnames van de film “Evita” en zong “Don’t cry for me Argentina”. Vanuit de “Plaza de Mayo” zijn we aan de hand van een wandelroute op weg gegaan naar de wijk “San Telmo”, één van de oudste, maar ook één van de meest bezochte wijken van de stad. Het is een wijk met smalle straten, kunstenaars, arbeiders en jonge mensen. Deze wijk wordt ook het meest geassocieerd met de tango. De beste tangoshows en bars kan men hier vinden. Al wandelend zagen we o.a. mooie kerken, een oude apotheek, de oudste boekhandel van de stad en statige huizen. Vooral de “Catedral Metropolitana” is schitterend. Aan de rechterkant in de kerk is de zijkapel ingericht als mausoleum voor de bevrijder en held van Argentinië, generaal José San Martin. Hij ligt begraven in een enorme marmeren mausoleum, met de Argentijnse vlag over het graf gedrapeerd. Hij wordt bewaakt door 2 gardisten, die 2x per dag met veel ceremonieel worden afgewisseld. Toen was het tijd voor koffie met iets lekkers! Het appelgebak was van zodanige grootte, dat de ober zelf al vroeg of hij er 2 vorken bij moest doen (bij 1 taartje!). Na nog wat rondgewandeld te hebben, hebben we een taxi genomen naar Plaza “San Martín”. Om een indruk te krijgen van het winkelbestand van Buenos Aires zijn we via de Calle Florida, een soort Kalverstraat van Buenos Aires, terug gelopen naar ons hotel. Het was vandaag zo’n 23 graden, het zonnetje scheen, dus heerlijk weer om te lopen! Vanavond eten we gezamenlijk met de groep. Het is de laatste avond van de groep in deze samenstelling. 3 personen vertrekken voor een verlenging van een aantal dagen door naar de Oostkust van Argentinië, 9 personen gaan terug naar Nederland en 15 personen, waaronder wijzelf, reizen door naar Brazilië (watervallen van Foz do Iquaçu). Erik blijft achter in Buenos Aires. Van de mensen die doorreizen naar Brazilië gaan er 8 met het vliegtuig (wij ook) en de rest vertrekt morgen middag voor een 17-uur durende busreis. We worden morgen om 07.00u al opgehaald voor onze vlucht naar Foz do Iquaçu. Dus weer vroeg uit de veren.!