Van Trincomalee naar Sigiriya - Reisverslag uit Sigiriya, Sri Lanka van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu Van Trincomalee naar Sigiriya - Reisverslag uit Sigiriya, Sri Lanka van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu

Van Trincomalee naar Sigiriya

Door: Anneke/Henry

Blijf op de hoogte en volg Anneke en Henk & Henry

29 Augustus 2016 | Sri Lanka, Sigiriya

Dag 10, 29 augustus 2016

Toch nog maar even een verslag van vandaag. Het is inmiddels 21.30u, net gegeten; we waren pas rond 19.00u in ons volgende hotel in Sigiriya. Overigens weer een prachtig hotel gelegen nabij de "leeuwenrots", één van de grootste bezienswaardigheden van Sri Lanka, maar daarover morgen meer. Het was vandaag een lange, maar prachtige dag! Vanochtend na ontbijt in Trincomalee allereerst een bezoek gebracht aan het VOC Fort Frederick. Dit fort werd in 1623 gebouwd door de Portugezen, ingenomen door de Hollanders, later door de Fransen en tenslotte door de Britten.Tegenwoordig is het een kazerne. Daarna doorgereden naar de Koneswaram tempel, zeer kleurrijk en hoog boven zee gebouwd, met een prachtig uitzicht over de kustlijn.
Een eindje buiten Trincomalee zijn warmwaterbronnen van Kanniya. Ze staan bekend om hun geneeskrachtige eigenschappen. Vrouwen en mannen baden hun voeten in het water of gooien een emmer water uit de put over hun hoofd en lichaam. Interessant om naar de te kijken en wat foto's van te nemen.
Koman stelde voor om na de lunch een safaritoer in het nationalpark "Kaudulla", die gepland stond voor overmorgen, te verplaatsen naar vanmiddag. Wij vonden dit een prima idee. We hadden gisteren uiteindelijk niet veel gedaan, dus het werd weer tijd voor een aktieve dag! Het Kaudullapark staat bekend om zijn grote populatie olifanten. We waren benieuwd of dit inderdaad zo zou zijn!
Koman had geregeld dat de jeep om 15.00u gereed stond. We reden eerst een tijdje over smalle en hobbelige zandpaden de "bush" in. Na een kwartiertje rijden zagen we in de verte de eerste olifant achter een grote struik. Na nog een poosje rijden veranderde het landschap in open groene vlaktes met grote meren. Zo met de zon een prachtig gezicht! Een tijdje later zagen we aan het meer een kudde van minimaal 50 olifanten, volwassen en baby olifanten! Naar dit soort "plaatjes" kan je gewoon "uren" kijken!! Na een tijd op andere plekken rond gereden te hebben, zijn we nog een keer terug gegaan naar de waterplek met de kudde.
Bij het rondrijden kwamen we ook een alleengaande olifant tegen, die we moesten omzeilen, omdat die niet goed gemutst was!! Ja, dat hoort ook bij een safari!!
Het was een hele bijzondere en mooie middag!

• 29 Augustus 2016 - 19:14

Erica:

Wauw, geweldig zo tussen de olifanten, vooral als ze goed gemutst zijn ;)

• 30 Augustus 2016 - 14:23

Ria :

Ooooh, super geweldig zo'n kudde olifanten met jongen te zien met eigen ogen. Verder ook mooie foto's: een hele andere wereld ....... fantastisch.

Vanuit Zierikzee, veel liefs van ons voor jullie!

Johan en Ria