Trincomalee - Reisverslag uit Trincomalee, Sri Lanka van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu Trincomalee - Reisverslag uit Trincomalee, Sri Lanka van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu

Trincomalee

Door: Anneke/Henry

Blijf op de hoogte en volg Anneke en Henk & Henry

28 Augustus 2016 | Sri Lanka, Trincomalee

Dag 9, 28 augustus 2016

Gisteravond heerlijk gegeten. Wel menu, maar volop keuze tussen verschillende gerechten, waaronder kip. Dus de keuze was snel gemaakt!
Ook het ontbijt van vanochtend was weer prima! Warme gerechten (aziatisch),
brood, eiergerechten, vers fruit, warme wafels en zoete cakejes. Het hele complex is erg mooi: moderne kamers, mooie tuin met zwembad. Niets te klagen dus!
Na het ontbijt kwamen we tot de conclusie, dat de hele dag relaxen toch ook niet echt iets voor ons is. We hebben maar besloten om naar het centrum van Trincomalee te gaan.
Bij navraag bleek, dat het centrum ong. 5 km van ons hotel gesitueerd is. Gezien de hitte leek ons het geen goed plan dit lopend te doen. We hadden tot nu toe nog niet in een tuktuk gezeten en als je in Sri Lanka bent, hoort zo'n ritje er toch wel bij!
Aan tuktuks geen gebrek hier, dus we hadden er snel één gevonden. Met grote snelheid waren we binnen een kwartier in het centrum. Al wandelend kwamen we langs de groente- en fruitmarkt. Blijft altijd leuk. Je ziet produkten, die je bij ons niet ziet. In de buurt van de zee ontdekten we de vismarkt. Ook daar zie je een grote diversiteit aan soorten. Vervolgens een wandeling over het strand gemaakt. Er kwam een aantal vissersboten aangevaren. Met kleine boten halen ze de vis van boord en brengen op deze manier de vis naar de vishal, alwaar ze schoon gemaakt en verkocht wordt. Rond het middaguur werd het zo heet, dat we besloten per tuktuk weer naar het hotel te gaan. Henk en en Henry hebben een verfrissende duik in het zwembad genomen en we zijn nu aan het relaxen. Morgen vertrekken we rond 09.30u ( we kunnen uitslapen!) richting Sigiriya.

Bekijk onderstaande video voor een korte impressie:

• 28 Augustus 2016 - 15:05

Thea:

Kijk ze zitten de vakantie gangers leuk leuk.
    Jullie reizen heel wat af heel leuk de verhalen te lezen mooie foto's.
    In Portugal gaat het ook zo met de vis leuk om te zien.
    Groet voor jullie van ons beide.

• 29 Augustus 2016 - 18:17

Marco:

Leuk, jullie ervaring met tuk tuk, wij vinden ze al jaren geweldig en alleen het onderhandelen over de prijs kan op sommige plaatsen zoals de strandbestemmingen niet zo leuk zijn maar wel noodzakelijk...anders loop je erop leeg...