Van Tissamaharama naar Koggala - Reisverslag uit Koggala, Sri Lanka van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu Van Tissamaharama naar Koggala - Reisverslag uit Koggala, Sri Lanka van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu

Van Tissamaharama naar Koggala

Door: Anneke/Henry

Blijf op de hoogte en volg Anneke en Henk & Henry

05 September 2016 | Sri Lanka, Koggala

Dag 17, 5 september 2016

Vanochtend vroeg uit bed. Op de planning stond een bezoek aan een opvangcentrum
voor jonge weesolifantjes behorende bij het Uda Walawe National Park. Hier worden de dieren in het wild verzorgd. Het gaat alleen om jonge dieren. Zodra ze vijf jaar zijn worden ze losgelaten en moeten ze het zelf zien te redden.Om 09.00u worden de olifantjes de "fles"gegeven, vandaar dat we om 08.00u in de auto zaten. Het was ook nog een uurtje rijden. Koman heeft behoorlijk hard moeten rijden om op tijd te zijn, maar het is gelukt. De olifantjes krijgen één voor één, een slang in de bek met bovenaan een trechter waarin een bepaalde hoeveelheid melk gegoten wordt! Daarna lopen ze door om blad te eten. Een grappig gezicht, vooral de hele kleintjes!
Na dit bezoek zijn we doorgereden naar Galle, een rit van zo'n 3 uur. Hier een bezoek gebracht aan Het Hollandse Fort, dat wordt omringd door imposante verdedigingswerken uit de Hollandse tijd. Ook vindt men hier een fraai verbouwd Hollands pakhuis, dat nu in gebruik is als hotel en een Nederlands Hervormde kerk, de oudste protestantse kerk van Sri Lanka. Interessant om te zien! Tussendoor even geluncht in een restaurant met uitzicht op zee. Rond 15.30u kwamen we aan in het laatste hotel van onze reis, bedoeld als een soort strandvakantie. We hebben een mooie kamer met uitzicht (en geluid) op zee! Zwemmen in zee wordt sterk afgeraden i.v.m. de sterke golfslag. Wel zijn er voor de liefhebbers twee zwembaden. Alleen Henry is op een gegeven moment naar de receptie gegaan om een andere kamer te vragen. In zijn kamer hing namelijk een hele sterke "mottenballengeur". We hoopten, door de airco aan te zetten, de geur zou verdwijnen, maar het werd steeds erger! Na het aanhoren van de klacht kregen we te horen, dat de interne dienst wel even langs zou komen! En wat bleek: ze stopten een soort toiletblokje in de airco om een frisse "geur" in de kamer te krijgen!! Na verwijdering van het blokje was het probleem opgelost!
Het hotel ligt nogal afgelegen van de bewoonde wereld. We zijn benieuwd of we deze 3 dagen "relaxed" doorkomen. We gaan morgen wel even uitzoeken of we nog wat kunnen ondernemen!

• 05 September 2016 - 19:32

Marjo:

Kunnen we zo'n weesje adopteren??? Op afstand natuurlijk, het laatste wat ik zou willen om hem/haar uit de vertrouwde omgeving te halen .... wat lief!