Pyin oo Lwin/Mandalay - Reisverslag uit Mandalay, Myanmar van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu Pyin oo Lwin/Mandalay - Reisverslag uit Mandalay, Myanmar van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu

Pyin oo Lwin/Mandalay

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke en Henk & Henry

05 September 2014 | Myanmar, Mandalay

Hoewel het voor ons een vrije ochtend was, kwam onze chauffeur ons toch weer om 09.00u halen. Wij zijn er blij mee, want het hotel ligt toch zo'n 30 min. Lopen van de binnenstad. Allereeerst heeft hij ons afgezet bij de plaatselijke markt. Vooral Henry maak je hier blij mee! Aangezien we morgen vroeg afscheid moeten nemen van onze huidige chauffeur, vonden we het wel een leuk idee om, naast zijn fooi, ook een cadeautje voor zijn dochtertje van 1 1/2 te geven. Je merkt aan zijn hele reactie, dat hij super trots op haar is! Maar dat valt niet mee, om een speelgoedje te vinden in Myanmar voor een meisje, en wat ook nog een beetje degelijk oogt! Je ziet bijna alleen maar jongens speelgoed. Toch een winkeltje gevonden waar ze een schattige Minnie Mouse knuffel hadden, dus die maar gekocht!
Onze volgende stop waren de Botanische tuinen, genaamd "The National Kandawgyi Gardens". Immens groot en prachtig aangelegd. Buiten de inheemse bomen en planten, volop uitheemse plantjes, zoals petunia's en vlijtige liezen! De tuin met orchideeën bloeide helaas niet!
Voor Henry was het hoogtepunt de cappuccino en het schone toilet! Daarna terugrit naar Mandalay. Inmiddels voor de vierde nacht in het zelfde uitstekende hotel met de prachtige kamers! Eind van de middag voor de laatste keer eten in ons favoriete restaurantje BBB! Vanavond vroeg slapen, want morgen worden we om 05.45u opgehaald voor onze 7-uur durende boottocht naar Bagan, het hoogtepunt van Myanmar!

• 05 September 2014 - 14:43

Erica:

Aaaah, eigenlijk ook wel een beetje triest voor Henry hoor, dat cappuccino en het schone toilet het hoogtepunt was van deze dag is geworden.
    En dan ben je nog wel zo ver weg en in zo'n mooi land op vakantie....! ;)
    Ik hoop dat je de komende dagen nog van wat mooiere hoogtepunten zult genieten....!!!
    Liefs uit L'veld

• 05 September 2014 - 16:33

Henry:

Haha ik in een botanische tuin. Leek de keukenhof wel! Heerlijke koffie dat weer wel. Dat van die toiletten was Henk btw.

• 05 September 2014 - 19:06

Josien:

Wat genieten jullie volop. Goede vaart gewenst. Het is wel vroeg op hoor, een echte doevakantie.
    Groetjes, ook van Frans.
    Josien