Kyaiktiyo- De Gouden Rots - Reisverslag uit Kyaikto, Myanmar van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu Kyaiktiyo- De Gouden Rots - Reisverslag uit Kyaikto, Myanmar van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu

Kyaiktiyo- De Gouden Rots

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke en Henk & Henry

27 Augustus 2014 | Myanmar, Kyaikto

Toen we vanochtend om 05.45u wakker werden hoorden we de regen al heel hard kletteren! Dit hadden we niet besteld! Toen we om 07.00u gingen ontbijten regende het al wat minder hard, maar ja, het is moessontijd! Net zo als de vorige dagen, stond onze chauffeur weer keurig om 07.30u paraat om ons naar De Gouden Rots te brengen. Na een prachtige rit door mooie groene rijstplantages, authentieke dorpjes, kwamen we rond 10.00u aan bij het truckstation. Inmiddels was de regen gestopt! De chauffeur zei, dat we maar rustig moesten gaan zitten om wat te drinken. Hij zou het vervoer gaan regelen!
Dit duurde nogal even. Na zo'n 1 1/2 uur kwam hij terug en moesten we met de bagage in de truck klimmen (stond wel een soort trapje voor hoor!). We zaten op de voorste rij achter de truckcabine met ons vieren (de chauffeur zou, tegen onze verwachting in, met ons mee gaan om in te checken bij het hotel). In de laadbak stonden 10 rijen bankjes opgesteld, waarop 4 personen per rij moest zitten. Ik denk dat de chauffeur een extra hoog tarief voor ons betaald heeft want de overige rijen werden volgepropt! Laadbak vol: rijden maar!!! Vol gas bergje op: goed vasthouden!!! Het leek wel een achtbaan, scheurde door de haakse bochten!! Het was een hele belevenis! Na een halfuur, dwars door junglegebied met prachtige uitzichten (zover we dit konden zien, aangezien we ons goed moest vasthouden) bereikten we de top van de berg. Nog 5 minuten lopen alvorens we in ons hotel waren. Het hotel is wederom netjes. De receptionist zei dat we direct naar de Gouden Rots moesten gaan omdat het nu redelijk weer was en dat dit snel zou kunnen veranderen. Toch maar even eerst een snelle lunch genomen en toen op pad. Het Mountaintop hotel ligt echter op een steenworp afstand van de Gouden Rots. De Gouden Rots is voor Boeddhisten een zeer religieuze plek. De rots, wordt beweerd, balanceert vervaarlijk op het randje van het ravijn op een haar van Boeddha. Er is een aparte entree voor mannen en vrouwen. Monniken prevelen hun mantra's met hun hoofd dicht tegen de rots aan, die compleet met bladgoud is overdekt.
We hadden geluk: toen we bij de rots waren ging de zon schijnen! De rots is dan op zijn mooist!
De meeste wolken waren opgetrokken, we genoten volop, mede door de mooie natuur rondom. Gewoon nog een tijd lekker in de zon gezeten. Dit is toch wel een voordeel van het individueel reizen!
Opmerkelijk is ook, dat we zo weinig toeristen zien! Heel relaxed!
Vanavond de rots "by night" bekijken! Morgen komt de chauffeur weer om 8.30u naar het hotel. Mogen we weer in de "achtbaan"!!
Morgen reizen we door naar Taungoo. In hoofdzaak een reisdag.

• 27 Augustus 2014 - 13:14

Marleen:

Mooi verhaal weer en prachtige selfie! Dus toch weer wifi, dat valt niet tegen! En wat een geluk met het weer, jullie zullen het verdiend hebben!
    Apart gebeuren zeg, mooie foto's. Veel plezier met de avondtour en morgen sterkte met de lange reis, maar eerst uitslapen zo te horen ;-)

• 27 Augustus 2014 - 14:45

Carolien:

wat leuk om steeds weer jullie reisverhalen te lezen en de prachtige foto' s te zien! Het is net alsof ik er een beetje bij ben. Super! Ik denk dat jullie een prachtige reis heen en al vee l mooie dingen gezien hebben en nog te zien zullen krijgen. Ik wacht met smart op het volgende verslag!
    Morgen een goede reis gewenst en hopelijk weer droog weer. Veel plezier.

• 27 Augustus 2014 - 18:23

Herben:

Het lijkt wel een boek, mooi geschreven Blankie,wel wat meer foto's gaarne en heel veel plezier.

• 27 Augustus 2014 - 19:50

Josien Duijf:

Dag vakantiegangers.Leuk om jullie reis zo mee te maken.Geniet ervan!
    Groetjes, Josien.

• 27 Augustus 2014 - 22:35

Marion & Clemens:

Wat een andere cultuur en wat mooie omgeving, foto's en verslag. Bevalt wel goed zo, zo'n 'prive-reis', lijkt me. Geniet ervan!