Aankomst Tanzania - Reisverslag uit Mwanza, Tanzania van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu Aankomst Tanzania - Reisverslag uit Mwanza, Tanzania van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu

Aankomst Tanzania

Door: Anneke en Henk

Blijf op de hoogte en volg Anneke en Henk & Henry

04 Februari 2024 | Tanzania, Mwanza

Dag 12, 4 februari 2024

Vanochtend om 07.30u vertrokken richting Tanzania. Na een uurtje rijden zijn we gestopt bij een “soapstone” fabriekje, waar we een uitleg kregen over de verwerking van deze steensoort.

Rond het middaguur kwamen we aan bij de grens van Kenia en Tanzania.Weer een hele ceremonie: controle op koorts m.b.v. hoofdthermometer, geleboekje op gele koortsvaccinatie, bagagecheck, uitreisstempel Kenia, inreis Tanzania paspoortstempel en visumcontrole.

We zijn benieuwd wat Tanzania ons gaat brengen!

Daarna op weg richting Spike Bay Lodge, ons tentenkamp! Om 16.00u. zijnwe aangekomen in ons onderkomen voor de komende 2 nachten. Een waar paradijs aan het Victoriameer!

Wij zijn helemaal gelukkig, want wij slapen in één van de bungalows. Gisteren hoorden we van Roland dat één van onze medereizigers nog steeds ziek is en gevraagd heeft naar een upgrade voor een bungalow. Toen ik dat hoorde heb ik Roland gevraagd of er ook nog een mogelijkheid was voor een tweede huisje. Er was slechts nog één extra en als er meer belangstellenden zouden zijn, zouden we moeten loten. Bij aankomst was er verder geen belangstelling, dus het huisje was voor ons! Heerlijk eigen badkamer, toilet en een mooi optrekje, met uitzicht over het Victoriameer! De extra bijbetaling vinden wij het dubbel en dwars waard!

• 04 Februari 2024 - 18:19

Marjo:

Ziet er prachtig uit daar, mooie foto's! Die bungalow lijkt een beetje op de huisjes die we hadden bij de Zulu's in Zuid Afrika. Ik snap het helemaal dat jullie een upgrade hebben geregeld [e-1f917]

Geniet van jullie reis door Tanzania!