Serengeti National Park - Reisverslag uit Mwanza, Tanzania van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu Serengeti National Park - Reisverslag uit Mwanza, Tanzania van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu

Serengeti National Park

Door: Anneke en Henk

Blijf op de hoogte en volg Anneke en Henk & Henry

06 Februari 2024 | Tanzania, Mwanza

Dag 14, 6 februari 2024

Vandaag staat er een 2 daags bezoek aan de Serengeti National Park op het programma. De route ernaar toe moest i.v.m. onbegaanbare wegen (veel geregend de laatste weken) wat aangepast worden. Rond lunchtijd bereikten we de ingang van het park. Eerst onze lunchpakketten opgegeten en daarna het park in. De savanne heeft een grootte van 30.000 km2. Onderweg hebben we eenstop gemaakt bij de “hippopool”. Hier lagen tientallen nijlpaarden te badderen.

We hebben vele dieren gezien: apen, giraffen, olifanten en een leeuwenfamilie. Vader leeuw lag in een boom en moeder leeuw lag haar 3 welpen te voeden. Prachtig om te zien!

Rond 17.00u kwamen we aan in “Ikoma Bush Camp”. Een tentenkamp midden in de bush, met zitje en sanitaire voorzieningen. Toen we wat zaten te drinken, zagen we olifanten lopen! Naar restaurant of lounge moeten we op een fluitje blazen. Er komt dan één van de bewakers om ons te begeleiden.

Het echte “Out of Africa” gevoel!

• 06 Februari 2024 - 19:45

Thea En Jan :

Wederom mooi verslag en prachtige foto's.

Anneke je verandert helem niet.

• 07 Februari 2024 - 07:12

Jan En Anneke:

Weer een prachtige ervaring!! Prachtig de vergelijking met out of africa!!

Anneke wat schrijf je toch mooi en mooie foto's. Dank.