Dag 1 en 2 - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu Dag 1 en 2 - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu

Dag 1 en 2

Door: Anneke en Henk

Blijf op de hoogte en volg Anneke en Henk & Henry

25 Januari 2024 | Kenia, Nairobi

Reisverslag 24 en 25 januari 2024

Woensdag zaten we om half zes in de auto richting Schiphol.

Zonder last te hebben gehad van files waren we keurig op tijd op Schiphol. Incheckenen sucuritycontroles verliepen vlotjes.

Ook het vliegtuig vertrok precies op tijd en landde rond 21.45u op de luchthaven van Nairobi. De chauffeur van onze truck haalde ons op, want onze reisleidster bleek ernstig ziek met malaria in het ziekenhuis opgenomen te zijn. (Vanmiddag kregen we bericht van Djoser dat ze inmiddels een andere reisleider bereid hebben gevonden om haar rol over te nemen en zal één dezer dagen hiernaar toevliegen!

Aangekomen in ons hotel, zijn we zo snel mogelijk gaan slapen. Prima hotel met goede bedden. Na een lange reisdag wel zo plezierig!

Heerlijk geslapen. Rond 06.30u liep de wekker weer af en lekker ontbeten.

Vertrek 08.00u richting Mount Kenia. Een rit van zo’n 5 uur. Onderweg is er altijd veel te zien: plaatselijke marktjes, mensen op weg naar hun werk etc.Na een een stop bij de supermarkt en later een koffie/plasstop kwamen we aan bij de Bantulodge. Hier werden we met dans en zang ontvangen.

Na het uitdelen van de sleutels voor ons nieuwe onderkomen stond de lunch in buffetvorm al gereed. Heerlijk buiten gegeten met uitzicht op de tuin. Onze chauffeur sprak even de opties door voor het middagprogramma. Je kon mee voor een lange wandeling van 4 uur, een wandeling in een gebied met veel vogels en een 2 uur durende wandeling waarbij uitleg gegeven zou worden over de medicinale werking van voorkomende planten. Wij hebben voor de laatste optie gekozen.

Was een leuke wandeling , waarbij we o.a. apen met lange witte staarten die in de boom hingen, bavianen in bomen en op de grond en toekannen gespot hebben.

Foto’s maken is wat moeilijk omdat ze ook weer snel uit het vizier zijn.

Zo om 19.00u dineren en bijtijds naar bed, want het zal morgen wel weer vroeg uit de veren zijn!

• 25 Januari 2024 - 20:00

Frans :

Mooi hoor, de kop is er af. Op naar nieuwe belevenissen.

• 25 Januari 2024 - 23:52

Thea En Jan :

Fijn dat jullie veilig zijn geland .

De vakantie is begonnen

Geniet er samen van

• 26 Januari 2024 - 07:30

Jan En Anneke:

Dag Anneke en Henk.

Fijn dat alles goed is verlopen.Nu maar heerlijk genieten.

Dank voor het reisverslag. We reizen met jullie mee.

Groet.

Jan en Anneke

• 26 Januari 2024 - 07:57

Marleen:

Mooi verhaal. Heerlijk genieten!