Iguaçu en Rio de Janeiro - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu Iguaçu en Rio de Janeiro - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu

Iguaçu en Rio de Janeiro

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke en Henk & Henry

16 Februari 2019 | Brazilië, Rio de Janeiro

16 februari 2019 Om 07.00u zaten we al aan het ontbijt. Om 08.00u staan we met onze koffers gereed bij de bus. De bagage wordt ingeladen en we gaan op weg naar de Iguazú watervallen aan de Braziliaanse kant. Een half uurtje later staan we in de rij voor een toegangskaartjekaartje voor het nationale park. We hebben een strak schema, omdat we rond 10.45u met de bus weer richting luchthaven gaan voor onze vlucht naar Rio de Janeiro. Het zicht op de watervallen is aan de Braziliaanse zijde totaal verschillend van het zicht vanuit de Argentijnse kant. Vanuit de Braziliaanse zijde heb je een compleet overzicht ineens. De trail kan je in zo’n anderhalf uur lopen. Ook deze aanblik van de watervallen is schitterend! Je kan er uren naar kijken! Rond 11.30u kwamen we aan op het vliegveld van Iguaçu. Een klein vliegveld met op dat moment héél veel mensen. Waarschijnlijk omdat er tegelijkertijd een aantal vluchten uitgevallen was. Ook bij de bagagedropoff ging het op zijn Zuid-Amerikaans. Omdat Marcello geregeld had dat we als groep in een aparte rij mochten wachten, hadden we 4 personen voor ons, doch we hebben zeker een half uur moeten wachten voordat we onze instapkaarten hadden. In de wachthal stonden drommen mensen te wachten en er heerste een nogal chaotische toestand. De vlucht ging gelukkig op tijd. In Rio de Janeiro stond onze Nederlandse gids Rodrigo op ons te wachten. In de bus nam hij met ons de mogelijke excursies met ons door en een aantal veiligheidsinstructies waaraan je moet houden in Rio. Rond 17.00u. Zijn we aangekomen in hotel Copa Windsor.Zojuist lekker gegeten bij een restaurantje in de buurt van ons hotel. Straks om 21.00u gaan we op excursie waarin we kennis maken met de voorbereidingen en oefeningen voor het komende carnaval. Deze excursie duurt tot 01.00u. Wordt een kort nachtje, want vannacht gaat de klok een uur terug. De wintertijd gaat in!