Van Samara naar San José - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu Van Samara naar San José - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu

Van Samara naar San José

Door: Anneke Henry

Blijf op de hoogte en volg Anneke en Henk & Henry

07 September 2015 | Costa Rica, San José

Dag 19 6 september 2015

Vanochtend werden we na het ontbijt om 08.30u opgehaald door Interbus. Een organisatie voor gedeeld transport. We gingen met zijn achten (3 Duitsers, 2 Spanjaarden en wij) richting San José. Na 2 uur rijden een tussenstop, waar we genoten hebben van heerlijke koffie en een broodje. In de boom naast het restaurant ontdekten we een aantal papegaaien. Kwam mooi uit, want die hadden we nog niet gezien/gefotografeerd. Bagage werd overgeladen, want we kregen een andere chauffeur en busje. Eerst nog een half uurtje slechte weg, toen het tolpoortje door en toen kwamen we op een mooie 4-baansweg. Daarna ging de rit voorspoedig!
Volgens het programma zou de rit 6 uur duren, maar om 13.00u stonden we al voor ons hotel "Kekoldi". We hebben een sfeerloze kamer met een onderscheidend element: een soort royale "inloopkast", waar de receptionist wel eens uitgekomen zou kunnen zijn!
Het hotel ligt op loopafstand van het centrum. Vervolgens maar de stad ingegaan. Boekje, plattegrond mee! Vergeleken met andere steden van Costa Rica is dit een echt centrum met winkels, Mac Donalds etc. Het was druk, veel mensen waren natuurlijk
vrij. Rommelig, veel afval op straat. 2 mooie kerken, maar verder geen noemenswaardige bezienswaardigheden.
Straks koffer pakken, want morgen rond 12.30u worden we met de taxi naar de luchthaven gebracht voor onze vlucht via Panama City naar Amsterdam.
We kunnen terugkijken op een prachtige vakantie in toch wel 3 heel verschillende landen in Midden-Amerika. We hebben veel gezien en genoten. We willen hierbij dan ook een ieder die gereageerd heeft op ons dagboek bedanken. Ook wij genoten van iedere reactie die wij kregen!

• 07 September 2015 - 06:50

Jan En Thea:

Dank je wel voor de prachtige reisverslagen, dat was iedere
    dag genieten.
    We wensen jullie een goede vlucht en heel fijn om weer
    gezond thuis te komen.
    Liefs groetjes.
    Jan en Thea.

• 07 September 2015 - 07:11

Carolien En Pascal:

Wij hebben genoten van alle reisverslagen en prachtige foto's . zijn erg benieuwd naar de overige foto's en verhalen na jullie terugkomst. Wij wensen jullie een goede terugvlucht!
    Tot snel!

Groetjes van ons en kusjes van Emma en Lieke

• 07 September 2015 - 07:33

Marleen:

Bedankt voor de mooie reisverslagen en fotos! Sommige waren wel erg Jaloersmakend (met name de leg van de schildpadden), maar goed te zien dat jullie het naar de zin hebben gehad. Bij thuiskomst kunnen jullie een prachtig album samenstellen! :-) goede vlucht en tot snel!
    Liefs, Marleen

• 07 September 2015 - 08:19

Josien:

Bedankt voor jullie mooie reisverhalen en foto's. Prachtig, net of we ook een beetje meereisden. Een goede reis terug naar Nederland.Groetjes, Frans en Josien.

• 07 September 2015 - 12:19

Patricia:

Bedankt voor je mooie reisverhalen Anneke en Henri voor de foto's. Altijd erg leuk om de dag mee te beginnen want dan zag ik altijd de mail. Ik geniet er elk jaar weer van dus zoals barry altijd zei; ga vooral zo door:-). Jammer dat het voorbij is maar ook blij dat jullie weer deze kant op komen. Safe flight!

• 07 September 2015 - 22:26

Ria:

Mooooie afsluiting van een geslaagde reis en een behouden thuiskomst gewenst. Wij blijven nog even houtje-touwtje doorzeilen op de Zeeuwse wateren. Tot gauw!

Liefs, Johan en Ria