Punakha - Reisverslag uit Dzongkhag Punakha, Bhutan van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu Punakha - Reisverslag uit Dzongkhag Punakha, Bhutan van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu

Punakha

Door: Anneke/Henry

Blijf op de hoogte en volg Anneke en Henk & Henry

24 April 2018 | Bhutan, Dzongkhag Punakha

Dag 16,

Om 05.30u. liep de wekker af. Na het ontbijt vertrok de bus om 07.00u. richting
Punakha, waar vandaan we afgelopen zondag vertrokken zijn.
Zoals ik al eerder schreef, is er maar één weg richting het oosten van Bhutan, dus er is ook maar één weg terug! Dus weer die lange weg met kuilen en hobbels, mooie vergezichten, prachtige natuur! Weinig stops gemaakt, alleen voor de koffie, lunch en een stop om de benen te strekken en foto’s te maken.
In Bhutan zijn de huizen gedecoreerd met “fallussen”, in de vorm van hout, hangend aan de zijkant van de daken of in de vorm van beschilderingen naast de voordeur. Dit om het kwaad buiten de deur te houden. Aangezien een aantal van ons nog niet ontdekt/gefotografeerd hadden, werd deze korte stop gehouden in een plaatsje waar dit duidelijk te ontdekken was. Dus iedereen ging foto’s maken van het desbetreffende huis, behalve Henk. Hij vroeg zich af waarom iedereen voor dit huis stond, want zo bijzonder vond hij dit niet en ging dus iets anders bekijken. In de bus keek hij heel teleurgesteld! Gelukkig hadden Henry en ik het huis wel gefotografeerd!
De weg was vandaag niet zo modderig als op de heenreis. Na een voorspoedige reis kwamen we om 16.45u. aan bij ons hotel. Bij aankomst bleek, dat de zus en broer van de koning van Bhutan ook in ons hotel logeerden. Overal loopt er bewaking. We hebben de instructie gekregen om beslist geen foto’s te maken en niemand aan te spreken!
Zo eten en morgen richting Paro.

• 24 April 2018 - 16:22

Frans:

Spannende ervaringen in dat bijzondere land. Als die fallussen het kwaad buiten de deur moeten houden, zijn die fallussen daar buiten dan misschien het kwaad?

• 25 April 2018 - 13:15

Clemens:

Wat een mooie avontuurlijke reis en wat een cultuur! Mooie verhalen en foto's. Zijn benieuwd naar (straks) het complete fotoverslagen de verhalen. Geniet nog de komende dagen!