Vertrek en aankomst - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu Vertrek en aankomst - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu

Vertrek en aankomst

Door: Anneke/Henry

Blijf op de hoogte en volg Anneke en Henk & Henry

21 Augustus 2016 | Sri Lanka, Negombo

Vertrek 20 augustus 2016 en aankomst 21 augustus 2016

Gisterochtend om 09.45u reden we voor bij Marjo en Henry. Nadat wij en Henry afscheid van Marjo hadden genomen, gingen we op weg naar Düsseldorf. De reis verliep voorspoedig en binnen de 2 uur hadden we de luchthaven bereikt. We hadden al een parkeerplaats gereserveerd op "Parkvogel". De bus naar het vliegveld stond al klaar, dus we waren ruim op tijd!
Ook de vlucht verliep geheel volgens planning. We vlogen naar Dubai met een A380 van de Emirates. Een dubbeldeks toestel en inmens groot en met allerlei luxe aan technische snufjes aan boord.
Vooral voor Henry een bijzondere ervaring, aangezien het voor hem de eerste keer was om met een dergelijk toestel te vliegen. Aangekomen in Dubai, na een overstaptijd van 2 uur, doorgevlogen naar Colombo. Hier kwamen we vanochtend om 08.35u plaatselijke tijd aan. De douaneformaliteiten verliepen zeer snel, de koffers waren er, geld gewisseld, we konden naar buiten. Hier werden we opgewacht door een vriendelijke dame van het reisagentschap. We kregen als welkom een orchideeënkrans omgehangen. Het busje met onze gids, genaamd Ajith, voor de aankomende weken kwam aangereden. Een vriendelijke, goedlachse man, spreekt niet heel goed Engels, maar we denken wel deze weken gezellig met hem door te komen. Hij doet nu al zijn best om goed voor ons te zorgen, door ons nu al te waarschuwen voor de gevaren waaraan we hier blootstaan! Bijvoorbeeld niet met geld, paspoort, waardevolle spullen op het strand te gaan lopen!
Aangekomen in het hotel, zijn we eerst een uur of twee gaan slapen. Om 14.30u werden we opgehaald door Ajith voor onze eerste excursie: een boottocht door de lagunes, park Muthurajawela, onder begeleiding van een gids die ons op allerlei vogels, klein krokodilletje, en varanen wees. Was een mooie tocht, heel relaxed!
Tegen 17.30 u waren we weer in ons hotel. Lekker drankje met zicht op de zee, echt vakantie!
Zojuist terug van het diner. We kregen van FOX een "seafood"diner aangeboden.
Aangezien Henry niet echt gek is op vis, mocht hij gebruik maken van het buffet, dat er ook voortreffelijk uitzag. Henk en ik mochten ook gebruik maken van het toetjesbuffet! Was echt uitstekend! Als dit zo drie weken doorgaat, dan mogen we na thuiskomst wel heel streng op dieet!
Morgen doen we het rustig aan, maar we gaan nu heel snel slapen, want de vermoeidheid begint nu heel erg toe te slaan.

• 21 Augustus 2016 - 19:18

Thea:

Hallo lieve Familie,
    Allereerst een hele fijne mooie gezellige vakantie gewenst.
    Heel leuk om jullie weer te volgen met de prachtige verhalen en foto's.
    Zo gaan we wederom meegenieten van jullie vakantie.
    De eerste excursie hebben jullie gehad zal schitterend geweest zijn.
    Hoop dat jullie lekket slapen en fris en fruitig weer op.
    Veel liefs.
    Jan en Thea.

• 21 Augustus 2016 - 19:52

Marleen:

Fijn dat de reis goed is gegaan en dat de eerste excursie meteen leuk was. Bijzonder om krokodillen te spotten. Welterusten voor nu en morgen weer uitgerust op pad!

• 22 Augustus 2016 - 08:38

JosienDuijf:

Dag vakantiegangers,
    Fijn dat de reis goed is verlopen. En er meteen maar een dagtocht achteraan ha, ha. Heel veel plezier en geniet van al het moois wat julie tegenkomen. Groetjes, ook van Frans.