Villa de Leyva en Guatavitameer - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu Villa de Leyva en Guatavitameer - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu

Villa de Leyva en Guatavitameer

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke en Henk & Henry

03 Augustus 2017 | Colombia, Bogota

Dag 4

Gisteravond, net voordat we naar bed wilden gaan, hoorden we een fladderend geluid! We zijn toen maar op speurtocht gegaan waar dit geluid vandaan kwam! Opeens zag ik tegen de houten balken van het plafond een immens groot gevleugeld beest zitten! En op de balk ernaast nog één!!!! Het leek op een soort mot/vlinder, maar het had ook een erg groot lichaam! Wetend dat er zo iets op de kamer zit, doe ik echt geen oog dicht! Informatie bij de receptie was niet mogelijk, aangezien er niemand meer was. Voor een vliegenmepper was hij te groot! Henk was gelukkig zo dapper om met een plastic zak eerst het ene beest en vervolgens het tweede te vangen! Na ze buiten de vrijheid terug te hebben gegeven, konden we eindelijk slapen.
Om 06.00 u waren we al weer klaar wakker. We hebben toch nog steeds last van het tijdverschil. Ontbijt om 07.00u, wat simpeler dan de vorige dagen, maar prima.
Om 8.00 u liepen we al in Villa de Leyva. Een echt prachtig stadje, geheel geplaveid met grote grove stenen. Liep niet echt gemakkelijk! Na een tijdje rond gedoold te hebben , zijn we lekker koffie gaan drinken. Niet te geloven: je drinkt hier koffie voor € 0,40 per kop!
Om 10.30u via een prachtige route richting Guativitameer gereden. Het Guatavitameer, is een heilige lagune voor de Muisca-indianen omdat zij daar hun rituelen uitvoerden. De muisca-indianen wierpen gouden voorwerpen in het meer als offer aan de goden. Toen de Spanjaarden dit ritueel ontdekten, was de legende van "El Dorado" geboren. De turqouise kleurende lagune ligt in een prachtige omgeving van tropisch regenwoud. Om bij het meer te komen moet er gewandeld worden! Een wandeling van zo'n 2 uur. Aangezien het op momenteel eigenlijk best goed gaat met mijn been, heb ik op het laatste moment besloten toch mee te gaan. Stefan had verteld dat we in een laag tempo zouden lopen en dat de weg goed begaanbaar was. Gelukkig heb ik zonder problemen onderweg de klim kunnen maken. Het was de moeite waard!
Nu zijn we onderweg naar Bogota. Morgen een lange reisdag naar ons volgende hotel in Villavieja.

• 03 Augustus 2017 - 07:04

Marleen:

Wat leuk dat je toch bent mee gegaan, mama! En nog fijner natuurlijk dat het ook goed is gegaan met je been! Mooie fotos weer!
    Ben echt benieuwd war die beesten waren. Geen foto van gemaakt? Je beschrijving klinkt alsof het vleermuizen waren, maar neem aan dat papa die niet zomaar zou vangen. Dapper hoor!
    En die € 0,40: vond je dat nou goedkoop of duur? ;-)
    Fijne dagen! Xx

• 03 Augustus 2017 - 20:45

Anneke En Henk & Henry :

Hoi ff een berichtje van jullie "achtergebleven" reisgenoot! Ik mis het/jullie wel hoor, helemaal nu ik de verslagen en foto's te zien/lezen krijg. Helaas mocht het voor mij dit jaar geen rondreis zijn.

Anneke de foto's zien er goed uit hoor, ook al komen ze van je iPad. Niets op aan te merken. Heel leuk. Ik blijf jullie volgen en tot snel weer horens ..

Groeten Henry X