Het Angkor archeologisch park .. - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu Het Angkor archeologisch park .. - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu

Het Angkor archeologisch park ..

Door: Anneke en Henk en Henry

Blijf op de hoogte en volg Anneke en Henk & Henry

24 Januari 2023 | Cambodja, Khett Siem Reab

Dag 19,

Vanochtend na het ontbijt stonden de tuktuks klaar om ons naar de Angkor Wat te brengen, een leuk ritje. In een hele grote hal zijn er vele ticketloketten. Aangezien het toerisme nog steeds niet volop op gang is gekomen na de Corona, is het niet erg druk. Het merendeel aan toeristen dat je hier ziet lopen zijn Chinezen en Koreanen. Je kan 1 en 3 daagse kaarten kopen. Omdat we morgen samen met Wim en een reisgenote naar een verderop gelegen deel van het complex gaan, hebben we gekozen voor een 3 daagse kaart. Allereerst hebben we de Angkor Wat bezocht. Het is, als je er niet geweest bent, niet voor te stellenhoe groot en imponerend het geheel is. De tuktuks zijn de hele dag met ons meegegaan, het gewoon niet af te lopen. Bovendien is het vanaf10.00uerg heet, dus je bent al blij dat je zo nu en danvervoerd wordt.

Angkor is één van de belangrijkste archeologische vondsten in Zuid-Oost Azië.

De totale oppervlakte is 400 km2 incl al het groen/bebossing.

Het Angkor archeologisch park omvat de verschillende hoofdsteden van het Khmer keizerrijk van de 9e -15e eeuw. De belangrijkste tempels zijn de Angkor Wat,Angkor Thom en de Bayon tempel met zijn ontelbare uitgehouwen figuren en voorstellingen. Het geheel is uitgeroepen tot Unesco Werelderfgoed.

Vandaag hebben we buiten de Angkor Wat bezocht: The South Gate, Angor Thom, Bayon (tempel met de 216 gezichten), Baphuon ( kopie van Mount Meru, heilige berg voor de Hindoes), Phimeanakas (Koninklijk Paleis), Terrace of Elephants and Leper King), Ta Prohm (ook wel de Tomp Raider, genoemd naar de gelijknamige film met Angela Jolie).

Terug in het hotel gedouched en even met de benen omhoog. Daar kwamen we van bij. Ons hotel ligt niet direct in het centrum van Siem Riep. Metde tuktuk naar het centrum gegaan om een restaurantje te zoeken. Vooral “Pubstreet” is een bekende uitgaanslocatie. Een beetje vergelijkbaar met Lloret de Mar in Spanje. Veel lawaai en “proppers “ voor de deur. Wel leuk om even door heen te lopen. Toch maar in een rustiger straat restaurantje opgezocht.

grt,

Henry, Henk en Anneke