Jaigaon - Reisverslag uit Jaigaon, India van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu Jaigaon - Reisverslag uit Jaigaon, India van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu

Jaigaon

Door: Anneke/Henry

Blijf op de hoogte en volg Anneke en Henk & Henry

18 April 2018 | India, Jaigaon

Dag 10,

Vandaag reizen we van Kalimpong naar Jaigaon. Vanuit Jaigaon steek je de grens over naar Bhutan. Na het ontbijt gaan we met de bus naar het centrum van Kalimpong. Hier krijgen we anderhalf uur de tijd voor een bezoek aan de plaatselijke markt. Het blijft altijd leuk: kruiden, fruit, groentes, vis, kleding. Een grote diversiteit aan kleuren en geuren! De mensen zijn hier over het algemeen erg vriendelijk. Als je het vraagt, willen de meeste mensen wel gefotografeerd worden. Soms gaan ze er zelfs keurig voor zitten! Een enkeling geeft aan dit niet te willen. Hun produkt mag, maar hij/zij zelf niet. Dit moet je dan ook respecteren!
Rond 11.00u. kwam de bus weer aanrijden, snel instappen want het was chaotisch druk in het centrum.
Onderweg hebben we een lunch en een plasstop gehad. Ook een fotostop gemaakt bij een theeplantage, waar op dat moment volop thee geplukt werd door een grote groep vrouwen.
Om 16.30u kwamen we aan bij ons “luxe resort”!!!! We kwamen via de ondergrondse garage, die omgebouwd was tot receptie/lobby. Het was net iets minder erg, dan waarvoor Marc ons gewaarschuwd had, maar het houdt niet over!! Een klein kamertje, wel kleurrijk en een badkamer waar al jaren geen onderhoud gepleegd is. Maar wél internet!! En dat maakt voor Henry al veel goed!!
Jaigaon is een drukke rommelige grensplaats, niet echt gezellig. In een plaatselijk restaurantje hebben we zekerheidshalve maar een “friedrice with egg” en een omelet gegeten en het vlees overgeslagen. Het smaakte echter prima!
Morgenvroeg moeten we om 06.40u. klaarstaan. De grens gaat om 07.00u. open. De grenscontroles duren over het algemeen lang, en om een lange wachttijd voor te zijn vertrekken we bijtijds.

• 18 April 2018 - 18:11

Frans:

Het kan niet anders of jullie zullen de reis die jullie aan het maken zijn onvergetelijk gaan noemen. Het leed van hier en daar een stukje ongezelligheid, minder copieus diner dan gewenst, uren durende grenscontroles, langdurig doen over een paar kilometer, onbarmhartig vroeg uit de veren, zal straks in de herinneringen wegzakken. Dat leidt geen twijfel.
    Intussen zitten Josien en ik hier met dik twintig graden C aan zee, hebben hier te kust en te keur mogelijkheden om goed te dineren, zelfs lux te ontbijten bij de bakker. En dat allemaal op een steenworp afstand. We maken er goed gebruik van, gaan zo dadelijk weer te voet op pad naar ons diner.
    Hartelijke gegroet en wederom veel plezier.

• 18 April 2018 - 20:47

Hans Van Brummelen:

Mooie en kleurrijke foto's, heftige vakantie hoor :-), fijn dat jullie het zo naar de zin hebben!

• 18 April 2018 - 21:32

Erica Blankvoort:

Verhalen weer mooi geschreven en prachtige foto's.
    Mooi om weer mee te mogen genieten! ;)
    Veel plezier nog samen

Liefs uit L'veld

• 18 April 2018 - 23:38

Patricia :

Blíjft prachtig foto's van de mensen!