Treinreis naar Siliguri - Reisverslag uit Shiliguri, India van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu Treinreis naar Siliguri - Reisverslag uit Shiliguri, India van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu

Treinreis naar Siliguri

Door: Anneke/Henry

Blijf op de hoogte en volg Anneke en Henk & Henry

11 April 2018 | India, Shiliguri

Dag 2 en 3

Om 23.30u werden we naar de luchthaven gebracht voor onze vlucht naar Calcutta. Na aankomst moesten we eerst naar de douane om ons e-visum om te laten zetten naar een stempel in je paspoort. Er zaten een paar mannetjes achter een verhoogde tafel, die niet echt aardig waren. De beambte die mijn paspoort moest behandelen sprak Engels met een sterk Indisch accent. Toen hij mij een vraag stelde waarbij ik 3x vroeg wat hij zei, raakte hij al aardig geïrriteerd. Het maken van vingerafdrukken lukte ook niet zoals hij wilde. Op een gegeven moment pakte hij mijn hand en begon mijn vingers nogal stevig op de afdrukplaat te drukken. Eindelijk was hij tevreden en kreeg ik de stempels in mijn paspoort. Het duurde even voordat iedereen van de groep zijn benodigde stempel had. Koffers halen, geld wisselen; hoera!!! Vele uren later dan gepland, maar we zijn eindelijk in India!!!! Aangekomen in het hotel, hebben we ook kennis gemaakt met de 5 Duitse reisgenoten, die wel gewoon een dag eerder in Calcutta gearriveerd waren. We hadden ongeveer 2 uur de tijd om te douchen en een kop koffie te drinken.
Om 12.30u moesten we ons verzamelen in de lobby van het hotel voor ons vervoer naar het treinstation voor onze 11 uur durende rit naar Siliguri.
Echter de bus kwam maar niet! De bus zat door een verkeersongeval vast in het verkeer. We zagen ons allemaal al weer 24 uur in Calcutta zitten! Na veel gebel en zenuwachtig gedrag van de man van het reisagentschap leek er toch zicht op de komst van de bus. Alles kwam uiteindelijk toch nog goed! We konden de trein op het nippertje halen.
Keurig gereserveerde plaatsen, helemaal volgeboekte trein, volgeladen rekken met koffers! Het meest bijzondere is, dat je bijna om het uur een maaltijd, drinken, ijsje, of snack krijgt! Alles is incl. het voor Nederlandse begrippen zeer voordelige treinkaartje! De NS kan hiervan nog leren!
Voor mijzelf was het een toch wel bijzondere reis. Naast mij zat een jongen van midden twintig, waar ik mee in gesprek kwam. Hij vertelde mij over het doel van zijn reis. Hij was een beetje triest. Hij vertelde hij dat hij vanavond zijn ouders niet wilde teleurstellen door hen te vertellen dat hijzelf het liefst voor 5 jaar voor zijn studie naar Amerika wilde gaan. Tijdens dit gesprek heeft hij veel verteld over het systeem in India binnen het gezin en het leven in India. Het was een hele bijzondere middag. Toen zijn treinreis eindigde,
vroeg hij onze naam en bedankte mij hartelijk voor deze bijzondere middag en zei dat hij zich veel beter voelde en dat hij het besluit had genomen om naar Amerika te gaan! Hij zou mij per mail op de hoogte houden!
Na het verlaten van de trein stond hij nog uitgebreid voor ons raampje te zwaaien!
Om 22.30u komen we aan in Siliguri, daarna nog een busrit van ongeveer 1 uur.
Morgen vertrekken we om 07.30u richting Darjeeling. Het hotel is volgens Marc erg basic. Hopelijk slapen we vannacht een beetje. Inmiddels gaat bij iedereen de weinige slaap toch wel parten spelen!
P.s. Foto’s volgen nog!


  • 11 April 2018 - 22:57

    Hans Van Brummelen:

    Mooi Henry! Buddah heeft t gezien. + erbij!

  • 14 April 2018 - 17:17

    Wim:

    Beste Henry en medereizigers, bij toeval kwam ik op jullie reisverslag uit wat ik met veel plezier lees omdat ik deze reis over enige maanden ga maken!
    Veel reisgenot!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anneke en Henk & Henry

Reizen is meer dan genieten van fraaie uitzichten: het is een voortdurende en diepgaande verandering van ideeën van het leven. Wij reizigers halen heel veel energie uit de verdieping in andere culturen. Andere gewoontes openen onze ogen. Maken je meer openminded. Die verdieping geeft je een gevoel van verrijking en het voelt alsof het een completer mens van ons maakt.

Actief sinds 19 Aug. 2014
Verslag gelezen: 441
Totaal aantal bezoekers 90441

Voorgaande reizen:

24 Januari 2024 - 10 Februari 2024

Rondreis Kenia & Tanzania

06 Januari 2023 - 28 Januari 2023

Rondreis Laos & Cambodja

06 Januari 2020 - 28 Januari 2020

Ethiopië (Grotkerken en bijzondere stammen)

31 Januari 2019 - 21 Februari 2019

Argentinië, Chili en Brazilië (Patagonië)

09 April 2018 - 29 April 2018

Rondreis India & Bhutan

30 Juli 2017 - 19 Augustus 2017

Rondreis 21 dagen Colombia

20 Augustus 2016 - 09 September 2016

Rondreis Compleet Sri Lanka ..

19 Augustus 2015 - 08 September 2015

Panama, Costa Rica & Nicaragua

22 Augustus 2014 - 11 September 2014

My Myanmar ..

Landen bezocht: