Cartagena - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu Cartagena - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu

Cartagena

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke en Henk & Henry

18 Augustus 2017 | Colombia, Cartagena

Dag 19

Na het ontbijt zijn we op ons gemak richting het "Fortificaciones Cartagena de Indias" gelopen. De oude binnenstad van Cartagena is omringd door een stadsmuur. Een deel van het vestingwerk "het fort" kan bezichtigd worden. Na een klim naar boven (in de hitte), kan je genieten van een prachtig uitzicht over de oude stad, zee en het nieuwe stadsdeel met wolkenkrabbers.
Daarna zijn we langzaam naar beneden gelopen naar het oude stadsdeel. Eerst tijd voor een koffie stop. Favoriet bij ons is "Juan Valdez Café", waar ze heerlijke koffie hebben.
Al wandelend kom je langs de leukste pleinen, winkeltjes en kerken. Heel mooi en interessant was een bezoek aan het Museo del Oro Zenú. Een heel verrassend museum, met prachtige sieraden , kunst- en gebruiksvoorwerpen uit de tijd van de Zenú. De verfijnde massief gouden of vergulde sierden, die de Zenú maakten worden gezien als artistiek hoogtepunt in de precolombiaanse beschaving van Amerika. De rituelen rond de vruchtbaarheid, de hemellichamen en de dood waren inspiratiebronnen voor de kunstenaars en goudsmeden.
Daarna een bezoek gebracht aan de Iglesia de San Pedro Claver. Dit is een gewijde plek voor de jezuïet Petrus van Claver (1580-1654), die zich ingezet en ontfermd heeft over het welzijn van de slaven. Hij verzorgde de hulpbehoevenden en droeg hen de mis op. In 1888 werd hij heilig verklaard door paus Leo XIII.
Zo nu en dan even een koffiestop en een souvenierwinkel in. Een leuke dag wederom!
Omdat het vanavond al weer de laatste avond van onze trip is, gaan we gezamenlijk eten.
Morgen vliegen we van Cartagena naar Bogatá, van Bogatá naar Frankfurt en van Frankfurt naar Amsterdam. Een lange weg te gaan!
We kunnen terugkijken op een prachtige afwisselende reis, in een land met een
schitterende natuur en vriendelijke bevolking. Ook hebben we ons geen moment onveilig gevoeld! Het land verdient een beter imago, zodat het kan uitgroeien tot een mooie nieuwe vakantie bestemming! Wil je het echte Colombia zien, wacht dan niet te lang!!!!

• 18 Augustus 2017 - 07:22

Frans:

Dag Anneke en Henk,

Fraaie schets weer en het pleisooi voor een beter imago van het land dat meestal negatief in het nieuws komt is een aardige afsluiting.
    Ik heb ook dit jaar weer dagelijks genoten van de updates.
    Goede reis terug en tot weerziens.

En ook de hartelijke groeten van Josien.

• 18 Augustus 2017 - 07:27

Jan En Anneke:

Beste Anneke en Henk
    We wensen jullie een goede terugreis toe en welkom thuis!
    Dank voor de prachtige interessante reisbeschrijving, we hebben de reis met jullie en door jullie mee mogen maken!!
    Vriendelijke groet,
    Jan en Anneke

• 18 Augustus 2017 - 08:07

Thea Abelen:

Dag Anneke en Henk,
    Wat hebben wij weer genoten van jullie prachtige reisverslagen
    en schitterende foto's.
    We wensen jullie een goede thuis reis.
    Bedankt dat we mee mochten genieten.
    Groetjes van ons beide.
    Thea.

• 18 Augustus 2017 - 08:21

Marion & Clemens:

Hoi Anneke en Henk,
    Het zit er al weer bijna op. Wat hebben jullie weer veel nieuwe mooie dingen gezien en ons in mee genomen. Een hele goeie, rustige terugreis en zien jullie gauw.
    Groetjes, Marion & Clemens

• 18 Augustus 2017 - 21:07

Ria:

wat een mooooie, mooooie reis hebben jullie gemaakt en nu .....................weer veilig thuis komen!

Liefs, Johan en Ria