Van Kandy naar Nuwara Eliya - Reisverslag uit Nuwara Eliya, Sri Lanka van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu Van Kandy naar Nuwara Eliya - Reisverslag uit Nuwara Eliya, Sri Lanka van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu

Van Kandy naar Nuwara Eliya

Door: Anneke/Henry

Blijf op de hoogte en volg Anneke en Henk & Henry

03 September 2016 | Sri Lanka, Nuwara Eliya

Dag 15, 3 september 2016

Vandaag reisden we door naar Nuwara Eliya. We konden kiezen of, met Koman per auto, of per trein reizen. Wij hadden gekozen voor het laatste, omdat we dit nog niet ervaren hadden en als belangrijkste reden dat dit traject bekend staat als de mooiste treinreis van Sri Lanka.
Toen Koman ons kwam halen, had hij al treinkaartjes gekocht voor onze reis. Aangekomen op het station van Kandy is hij met ons meegelopen naar het perron om erop toe te zien dat we in de juiste trein zouden zitten. Het was behoorlijk druk, maar gelukkig hadden we alle drie een zitplaats bemachtigd. Vele mensen moesten staan of zaten op de grond. Het halletje was volgepropt! De reis zou ongeveer 4 uur duren, dus staan leek ons ook geen pretje! Als je éénmaal een reisje in de trein van Sri Lanka hebt gemaakt, klaag je nooit meer over de NS (raampjes open voor de ventilatie en 3 viezige ventilatoren aan het plafond. Alleen wat de prijs betreft kan de NS nog wat leren: 1 Euro voor het gehele traject van 4 uur!
Het was een prachtige reis door de theeplantages, zicht op bergen, watervallen en dorpen. Henry was vooral "blij" met de Chinese man die naast hem zat en die "dol"was op fotograferen. Hij vond het alleen lastig dat Henry bij het raampje zat en niet hij. Hij viel iedere keer helemaal over Henry heen, die er helemaal benauwd van werd! Op een gegeven moment had Henry er zo genoeg van, dat hij maar van plek gewisseld heeft. De chinees had zijn zin!!! Als dank heeft hij een aantal foto's van hem gemaakt.
Halverwege de middag kwamen we aan in ons hotel en hebben een wandeling door het centrum van Nuwara Eliya gemaakt.
We zijn net terug van het eten. We kregen bij binnenkomst een keuze-menulijst in het Engels. De ober die nauwelijk Engels sprak bleef maar aanwijzen dat we een keuze moesten maken uit ieder "vakje". Dat hebben we een voor een gedaan. Het viel ons wel op dat de ober op een gegeven moment op was gehouden de bestellingen te noteren. We waren benieuwd naar de zeer uitgebreide maaltijd! En we werden echt verrast: het voorgerecht en de soep stonden niet op de menulijst en alle opties van het keuzemenu werden in enkelvoud aangeboden: kip, vis en een curry. We hebben onderling maar uitgemaakt wie welke maaltijd zou nemen. De niets vermoedende ober was trots dat hij de bestelling zo goed geregeld had en kwam enkele keren vragen om een bevestiging daarvan. Heel hilarisch!
Wij gaan nu gauw slapen. Morgen reizen we door naar Tissamaharama.

• 03 September 2016 - 21:29

Thea:

Weer een prachtig verhaal ,wat hebben jullie een leuke maar tevens drukke vakantie.
    Als je zo'n reis maakt wil je ook zoveel mogelijk zien, jullie toevertrouwd.
    Vanmiddag is Marjo bij ons geweest heel gezellig en ontzettend fijn elkaar
    gezien te hebben.
    Geniet van de vakantie al gaat de tijd wel snel.
    Lieve groet van ons beide.

• 03 September 2016 - 22:30

Frabs:

Haha, wat leuk. Zelf kom ik net terug van een heerlijke dineravond in Arnhem. Daar, bij Treffen, heb ik het beter getroffen. Én wij en de bediening snapten elkaar, én wij kregen precies wat we dachten te bestellen en de bediening sprak geen woord Engels. Maar natuurlijk begrijp ik dat jullie wel een flink stuk avontuurlijk leven dan ik. Goede reis verder. Groetjes ook van Josien.

• 04 September 2016 - 09:18

Marco:

De trein, een must do...