Van Sigiriya naar Kandy - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu Van Sigiriya naar Kandy - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu

Van Sigiriya naar Kandy

Door: Henk/Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke en Henk & Henry

01 September 2016 | Sri Lanka, Kandy

Dag 13, 1 september 2016

Een uurtje geleden aangekomen in ons hotel in Kandy, een prachtig hotel in koloniale stijl. Na vertrek uit ons hotel in Sigiriya heeft Koman een stop gemaakt bij de groentemarkt. Het was een enorme drukte, allemaal vrachtauto's en tuktuks volgeladen met allerlei soorten fruit en groentes, die vanuit de regio hier verhandeld/geveild worden. Weer heel anders dan de andere markten die we tot nu gezien hebben.
Vervolgens stond een bezoek aan de grottempels van Dambulla op het programma. In Dambulla bevinden zich halverwege, op de 160m hoge rots van Dambulla, de indrukwekkendste boeddhistische grottempels van Sri Lanka. De grotten zijn in de 1e eeuw v.Chr. gebouwd en in de 17e en 18e eeuw uitgebreid door de koningen van Kandy, met name door Kirti Srirajasinha, die verantwoordelijk is voor veel van de huidige muurschilderingen en beelden.
Dus dit was weer klimmen geblazen (in de hitte)!!!! We kwamen onderweg allemaal apen tegen, die gelukkig allemaal rustig op een muurtje of aan het rondhuppelen waren. Tijdens onze andere reizen hebben we inderdaad nog nooit zulke indrukwekkende tempels gezien! Verschillende grotten met prachtige beelden en muur/plafondschilderingen. We raakten niet uitgekeken!
In Mantale hebben we een bezoek gebracht aan de kruidentuin, waar we uitleg kregen over de exotische specerijen die hier verbouwd worden en welke medicinale werking ze hebben. We (Henry niet) hebben zich nog laten verleiden om een tweetal oliesoorten te kopen: 1 tegen eczeem en 1 tegen spier/arthrose klachten. Hopelijk hebben we vanmiddag een wondermiddel gekocht!
Vervolgens zijn we verder richting Kandy gereden. De natuur is hier prachtig:
bergen/regenwoud. Weer heel anders dan het vlakke noorden! Ook ziet het hier wat "ontwikkelder" uit: stenen huizen en luxere winkels. We laten ons morgen weer verrassen!