Anuradhupura - Reisverslag uit Anuradhapura, Sri Lanka van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu Anuradhupura - Reisverslag uit Anuradhapura, Sri Lanka van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu

Anuradhupura

Door: Anneke/Henry

Blijf op de hoogte en volg Anneke en Henk & Henry

24 Augustus 2016 | Sri Lanka, Anuradhapura

Dag 4, 23 augustus 2016

Vandaag, na het ontbijt, om 08.30u vertrokken richting Anuradhupura. We hebben eerst nog even een bezoekje gebracht aan de vismarkt van Negombo. We kregen uitleg van een "visdroger", over de wijze waarop de vis gedroogd wordt. De vis wordt schoongemaakt, gepekeld en vervolgens in de zon gedroogd gedurende 2 dagen. Sommige vissoorten zijn zelfs in 2 uur gereed voor opslag. Was een mooi gezicht: duizenden glanzende visjes in de zon!
Onze volgende bestemming was Nationalpark Wilpattu. De rit hiernaar toe, zo'n 200 km. incl. een korte koffiestop, heeft 3,5 uur in beslag genomen. Het was behoorlijk druk op de weg, er mag max. 70 km gereden worden. En echt harder rijden laat men wel, want er staat regelmatig politie langs de weg die snelheidscontroles uitvoert. Bij aankomst van het park, eerst even iets gegeten en om 14.00u de jeeps in voor onze safari. Het blijft altijd een verrassing welke dieren zich laten zien!
We hebben o.a. gespot: krokodil, arend, adelaar, ijsvogel, heel veel pauwen!, leguanen, olifant achter de struiken die er vrij snel vandoor ging, apen, verschillende soorten antilopen, ibis. En als klap op de vuurpijl: een jong luipaard!!!!!
Hij zat tussen twee struikjes in op zijn moeder te wachten! Een prachtig gezicht!
De ranger die onze jeep bestuurde was helemaal enthousiast. We hadden geluk!
Voor ons kon de middag niet meer stuk!
Het park is erg mooi, heel uitgestrekt en vele meertjes. We hebben er ruim 4 uur rond gereden. Het was een geslaagde middag.
Vervolgens onze rit voortgezet naar Anuradhuparu. Rond 19.00u kwamen we aan bij ons volgende hotel dat gelegen is aan een meer en ziet er weer prima uit. Zojuist heerlijk gegeten. Wat hebben we het toch weer goed!

• 24 Augustus 2016 - 17:54

Marleen:

Wow wat een schitterende foto's en prachtig verhaal weer! Ben nu officieel jaloers!! Echt heel erg mooi. Wat een belevenis en er komen vast nog meer hoogtepunten aan. Geniet ervan! Liefs, Marleen