Dag 3 Negombo - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu Dag 3 Negombo - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu

Dag 3 Negombo

Door: Anneke/Henry

Blijf op de hoogte en volg Anneke en Henk & Henry

22 Augustus 2016 | Sri Lanka, Negombo

Dag 3, 22 augustus 2016.
We hebben vanochtend lekker uitgeslapen tot 8:00u. Het zeer uitgebreide ontbijtbuffet was weer echt op zijn aziatisch: veel warme gerechten, allerlei eiergerechten, fruit etc. Heerlijk!
Gisteren hadden we het voornemen om vandaag een relaxdag te houden, maar we waren vanochtend zodanig uitgerust, dat we toch maar besloten Negombo te bekijken; uiteindelijk zijn we gekomen om wat van het land te zien!
Het hotel ligt ong. 3 km van het centrum. Wandelend zijn we richting stad gegaan.
Heel opvallend is de hoeveelheid christelijke kerken en begraafplaatsen die je tegenkomt. De "St.Mary's" church is de bekendste.
"Mainstreet" is de winkelstraat van Negombo. Vele kleine winkeltjes, veel tuk-tuks en erg druk! Uitkijken met oversteken, ze stoppen echt niet!
Negombo heeft nog vele herkenningspunten uit de VOC-tijd: De "Dutch-fort" en de "Dutchcanals". Van het fort is niet veel over, alleen een poort die nu als toegangspoort voor de gevangenis gebruikt wordt.
De "Dutchcanals" werden vroeger gebruikt voor het vervoer van de specerijen. Nu worden ze gebruikt door de vissers om te varen naar de lagune waar ze hun netten uitgooien.
Tijdens onze wandeling kwamen we ineens een zeer Westers aandoend restaurantje tegen (bleek Zwitsers te zijn). Een goed moment voor een koffiestop! Sri Lanka is meer een thee- dan een koffieland, dus het is even zoeken, maar in dit geval was de koffie prima!
We waren zo "in the mood" dat we besloten om weer lopend terug te gaan naar ons hotel i.p.v. een tuk-tuk te nemen.
Straks na het diner niet te laat slapen, want morgen komt Ajith ons om 08.30u ophalen. We vertrekken dan naar Anuradhapura, maar eerst gaan we dan op een safari door het "Wilpattu Nationalpark".

• 22 Augustus 2016 - 15:03

Thea:

Je laat ons wel mee genieten Anneke,wat een prachtige foto's.
    Geniet zoveel het kan.
    Groetjes voor jullie drieën.
    Thea.

• 22 Augustus 2016 - 17:29

Marleen:

Mooi verhaal weer en mooie foto's. Erg om dergelijke armoede te zien (op de foto). En goed dat jullie toch op pad zijn gegaan, anders zit je ook maar aan het strand. En een wandeling hoeft niet vermoeiend te zijn als je een goede koffiestop doet onderweg :-)

Wat gaan jullie morgen proberen te spotten? Olifanten? Of luipaarden? Las bij iemand die net terug is uit Sri Lanka dat zij een luipaard hebben gezien! Echt jaloers! In ieder geval een stoere tour gewenst.

• 22 Augustus 2016 - 18:46

Henk:

Ja Marleen, mama gaat natuurlijk weer voor de luipaarden. Ze is een bewezen luipaardspotter zoals je weet. We hopen morgenavond onze jachttrofee (foto) te sturen. Ik houd in de gaten dat ze het niet te spannend maakt. Groetjes

• 22 Augustus 2016 - 19:17

Marjo:

Wat hebben jullie al veel verschillende dingen gezien, gedaan en gegeten en dat in slechts 2 dagen. Fijn dat Henry heeft kunnen uitslapen vandaag, dat had hij wel nodig.
    Leuke verhalen en mooie foto's, en goed dat jullie zowel de mooie als minder mooie kanten laten zien.
    En de koffie bij de Zwitserse coffeeshop wat toch zeker wel met gebak?????

Veel plezier en doe voorzichtig!

• 23 Augustus 2016 - 10:35

Marion & Clemens:

Hoi, goed te horen dat jullie goed zijn aangekomen en alweer volop genieten. De foto's halen bij ons weer de herinneringen naar boven.
    Hoe is de temperatuur en vochtigheid?
    Goede reis en geniet van iedere dag!