Dagje Cahuita - Reisverslag uit Cahuita, Costa Rica van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu Dagje Cahuita - Reisverslag uit Cahuita, Costa Rica van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu

Dagje Cahuita

Door: Anneke Henry

Blijf op de hoogte en volg Anneke en Henk & Henry

29 Augustus 2015 | Costa Rica, Cahuita

Dag 10 28 augustus 2015

Vandaag werd buiten op het terras ons ontbijtje geserveerd, midden tussen het groen en prachtige bloemen. We wanen ons hier in een klein paradijsje! We konden van de kaart kiezen. We gingen deze keer alle drie voor 2 gebakken eieren met bacon en toast, jus d'orange, koffie en een schaaltje met gemengd fruit. Het smaakte ons goed.
Om 8.30 u werden we geroepen dat het busje voor de excursie gereed stond.
Na een klein eindje rijden, kwamen we aan bij een "boerderij". Juist op deze plek leven leguanen. Zodra ze geboren zijn worden ze ter bescherming in een kooi gehouden tot dat ze 2 jaar oud zijn. Dan wordt de kooi open gezet om ze hun eigen weg in de natuur te laten zoeken. Maar de leguanen blijven echter altijd in het gebied rondom de boerderij leven.
Een foto maken van een leguaan was dus niet zo moeilijk: er waren er genoeg!
Vervolgens gingen we naar een "cacaofabriekje". Hier werd een uitleg gegeven over het proces van cacaonoot tot chocolade. We mochten ook diverse soorten proeven (kleine stukjes hoor!).
Daarna hebben we een "hike" gehad door het "Nationalparc Cahuita". Ze noemen het "hike", maar hier hebben wij, door onze ervaringen in Peru en Equador andere beelden bij qua zwaarte. Hier liep een vlak zandpad door het natuurreservaat en was zo aangelegd dat je de weg niet kon kwijtraken. Het enige voordeel dat we met een gids liepen was, dat zij vaak sneller dieren ontdekken. Maar vandaag viel er niet veel te spotten: een aap met een geel kopje, een brulaap, kreeftjes, naaldvissen, hagedissen en een paar luiaards. Rond 12.00u waren we weer in Cahuita. Na een meegenomen banaantje verorberd te hebben, zijn we maar lekker een terrasje gaan pakken om iets te drinken. De temperatuur was inmiddels al zo opgelopen, dat we daar wel aan toe waren. Vanmiddag zijn we lui voor ons huisje gaan zitten, lekker in de schaduw! Henk is nog wel een tijdje in het zwembad gegaan. Zo voor je huisje zittend, is het soms heel verrassend! Zo zie je ineens fel groene kikkertjes met stippen, mooie vogels en zojuist kwam er een bruin beest, lijkend op een zwijntje zo maar uit de bosjes. Vergeleken met onze andere reizen doen wij het deze keer wel heel rustig aan! Is het de hitte of toch de leeftijd?
Morgen verlaten we Cahuita weer en reizen door naar La Fortune in de buurt van de Arenal vulkaan. Een rit van ongeveer 5 uur. Niet al te vroeg morgen: we worden rond 10.15u opgehaald!
Straks een restaurantje opzoeken. Ook Costa Rica biedt culinair gezien, volop keuze!

• 29 Augustus 2015 - 15:41

Ria:

Wat is dat allemaal weer geweldig mooi, ook wat Anneke beschrijft waar te nemen vanuit dat rustige plekje. Rustig is toch heerlijk! Vanaf het Markermeer liefs van ons, Johan en Ria

• 29 Augustus 2015 - 19:03

Marleen:

Lekker ontspannen reisje zo te horen.., Het lijkt welvakantie! ;-) rustig aan doen mag ook wel eens. Wederom prachtige foto's en verhaal, leuk! Groetjes uit een zonnig Amersfoort.