Van Panama naar Costa Rica - Reisverslag uit Cahuita, Costa Rica van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu Van Panama naar Costa Rica - Reisverslag uit Cahuita, Costa Rica van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu

Van Panama naar Costa Rica

Door: Anneke Henry

Blijf op de hoogte en volg Anneke en Henk & Henry

28 Augustus 2015 | Costa Rica, Cahuita

Vandaag de dag gestart met hetzelfde ontbijtje als gisteren.
Om 8.10 u stond de taxi klaar die ons naar het haventje van Bocas del Toro zou brengen. Het was maar een kort ritje, maar wel ideaal om niet met je koffer van stoep naar stoep te moeten zeulen. Aangekomen in de haven hebben we ons gemeld bij het havenkantoortje, zodat ze weten dat er al voor ons betaald is en dat we onderweg zijn naar het vaste land. De taxi chauffeur weet dan hoe laat we aankomen..Gelukkig was het weer droog, want het was vast niet lekker geweest om in de regen die vannacht viel, de oversteek te maken. De zee was rustig, dus alles verliep voorspoedig!
Bij aankomst in Almirante stond inderdaad de chauffeur te wachten die ons naar de grens van Panama zou brengen. Een ritje van ong. 45 minuten. Bij de grens aangekomen moesten we eerst een uitreisstempel halen en er werd weer een foto van je gemaakt. Vervolgens met je koffer een trap op en bij een ander loket een inreissticker à $4 p.p. kopen. Dan weer naar beneden en lopend over de brug met je bagage richting Costa Rica. Weer een "hok"van de douane met een lange rij mensen wachtend in de brandende zon, waar we achteraan moesten sluiten. Ze hebben nog nooit bedacht om een afdakje te maken, maar ja we zijn in Midden-Amerika en niet in Europa!!! Als je aan de beurt bent mag je naar binnen, dus na ong. een half uur wachten, mochten we één voor één naar binnen om een stempel te halen.
Dan weer met je koffer naar beneden. Gelukkig stond het volgende busje al weer gereed om ons naar Cahuita te brengen. Na een rit van 90minuten, werden we afgezet bij Atlantida Lodge. Leuke huisjes, omringd door een schitterende tuin. Ook is er een zwembad waar Henk en Henry vanmiddag al lekker in gepoedeld hebben!
Nadat we ons ingechecked hadden, zijn we naar het dorpje gelopen om water te halen en te kijken of we een excursie voor morgen konden boeken. Ook dat is gelukt. Aangezien we niet al te lang wilden hiken, niet te veel klimmen,wel iets cultureels wilden doen, bleek geen enkele standaard excursie exact te voldoen aan onze wensen. Aangezien er momenteel nauwelijks toeristen zijn, wilde de mevrouw van het excursie bureau wel iets "op maat" maken. Dus wij helemaal gelukkig!!!
Straks een restaurantje zoeken, niet te laat naar bed, want morgen worden we om 8.30u opgehaald voor ons uitstapje!