Bocas del Drago-Star Beach - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu Bocas del Drago-Star Beach - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu

Bocas del Drago-Star Beach

Door: Anneke Henry

Blijf op de hoogte en volg Anneke en Henk & Henry

27 Augustus 2015 | Panama, Bocas del Toro

Dag 8 26 augustus 2015

De dag begonnen met hetzelfde ontbijtje als gisteren. De zon kwam flauw tevoorschijn,
dus de dag begon goed! Besloten vandaag zelf op pad te gaan. Rond 09.30u een kaartje gekocht voor de plaatselijke bus die ons naar Bocas del Drago zou brengen.
De bus werd tot de laatste plek gevuld met backpackers en plaatselijke bevolking.
Om 10 .00 u vertrok het busje voor een rit van zo'n 45 minuten dwars door een heel groen gebied van Isla Colon. Het was een mooie rit. Aangekomen in Bocas del Drago wilden we door naar Star Beach, bekend om de plek waar veel zeesterren te zien zijn!
Na een poging gedaan te hebben lopend te gaan vond ik het toch te eng om een watertje over te steken via 2 houten balkjes. Daarom zijn we toch maar teruggekeerd naar het strand. Even onderhandeld over de prijs, hebben we toch een bootje gevonden, die ons naar Star Beach zou brengen. Ik stond er even aarzelend bij, omdat ik niet mijn enkel (wond is nog steeds niet volledig dicht) door het water wilde en voor dat ik erg in had, tilde een sterke "Bootman" mij op en dropte mij in het bootje. Aangekomen, waan je je op een "bountyeiland" prachtig strand met wuivende palmen. Er zitten inderdaad behoorlijk grote zeesterren op deze plaats. We hebben een hele tijd op het strand gezeten en genoten van uitzicht en zon en een "terrasje" gepakt. Henk en Henry hebben geprobeerd foto's van de zeesterren te maken en hebben heerlijk gezwommen!
Rond 13.00u besloten we terug te gaan naar het strand waar het busje weer zou stoppen voor de reis terug. Toch maar besloten terug te wandelen, wetende dat ik het water moest oversteken via de houten balkjes, maar goed, dan maar even dapper zijn!
Maar ook dat lukte! Reizen verlegt toch altijd weer je grenzen!
Om 16.00u waren we weer terug in Bocas del Toro. Voor ons doen een hele relaxte dag, maar we hebben er toch van genoten! (Sander: lekker CHILL!)

• 27 Augustus 2015 - 13:07

Erica:

Hoihoi,

Aaaaah, idd heerlijk genieten en relaxen op het bounty eiland!
    Geweldig! En weer mooie foto's voor de thuisblijvers!
    (Hier regent het op dit moment, sneu voor Stoppelhaene :( )

Ik zou zeggen: "lekker verder genieten saampies!"

Liefs van ons

• 27 Augustus 2015 - 14:01

Ria:

Ai ai ai : wat een plaaaatjes. Wondermooie kleuren....ook dat water. Echt genieten he?! Grote contrasten. Oh ja: ook Johan en ik zijn heel benieuwd wat Henk onder water heeft gezien een paar dagen geleden?! Vaak sprookjesachtig mooi toch?

Wist niet dat Anneke gewond is aan haar voet. Voorzichtig maar dan An. Wel dapper allemaal ook. Mensen zien er welvarend uit trouwens?

We blijven jullie volgen. De komende maand vanaf de boot. Veel plezier en liefs van ons voor jullie!

Johan en Ria