Mandalay - Reisverslag uit Mandalay, Myanmar van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu Mandalay - Reisverslag uit Mandalay, Myanmar van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu

Mandalay

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke en Henk & Henry

01 September 2014 | Myanmar, Mandalay

Zondag 31 augustus 2014
Aangezien ik mij gisteravond niet lekker voelde (keel-en hoofdpijn) ben ik na aankomst in het hotel snel in bed gekropen. Daarom een verlaat verslag
Om 07.00u lag het bootje al weer klaar om ons naar het dorpje te brengen waar de chauffeur ons al weer keurig stond op te wachten om 08.45u. Het zou een lange reisdag worden, richting Mandalay. Vanuit het Inle meer hebben we eerst Pindaya aangedaan. Hier hebben we een bezoek gebracht aan het "Natural Cave museum". Hierin staat een imposante verzameling Boeddhabeelden (volgens de laatste telling 8094 stuks) opgesteld die dateren van de 11e eeuw tot vandaag. Een heel bijzonder geheel! Daarna gelunched in een prachtig aan een meer gelegen restaurant. Daarna verraste de chauffeur ons op een bezoekje aan een paraplu"fabriekje". Zijn we dol op!!!!! Maar goed, dit soort bezoekjes hoort erbij in Azië! Ter ondersteuning van de economie toch maar een parapluutje gekocht! Vervolgens begon onze rit naar Mandalay. Weer een lange kronkelige weg door de bergen. Mooie natuur, schitterend van kleur. Ik begon mij steeds akeliger te voelen, geprobeerd wat te slapen. Rond 18.00u kwamen we aan in ons hotel. We mogen niet klagen:prachtige kamers/badkamer/heerlijke bedden! Even opgefrist, gegeten (wat eindeloos duurde voor het eten kwam en we waren al zo moe!! Daarna direct naar bed. Morgen staat de chauffeur weer om 08 30u paraat.

• 01 September 2014 - 20:31

Jan En Thea:

Anneke ben je nu een beetje opgeknapt?Jullie onder nemen ook ontzettend veel en dan telkens weer die prachtige reis verslagen en al die indrukken die jullie opdoen ik vind het nogal wat.
    Maar we lezen en kijken graag mee.
    Voor allen groetjes en Anneke beterschap.

• 02 September 2014 - 15:23

Ericar:

Hoihoi,
    hoop dat je inmiddels weer opgeknapt bent, Anneke, want ziek zijn hebben jullie helemaal geen tijd voor! ;)
    Wederom weer hele mooie foto's.
    Groetjes uit L'veld