Taungoo en Inle meer - Reisverslag uit Kyaikto, Myanmar van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu Taungoo en Inle meer - Reisverslag uit Kyaikto, Myanmar van Anneke en Henk & Henry - WaarBenJij.nu

Taungoo en Inle meer

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke en Henk & Henry

29 Augustus 2014 | Myanmar, Kyaikto

Als je boven op de berg zit, moet je ook weer naar beneden! Gisterochtend stonden we om 08.30u paraat bij de truck. Konden er een tijdje later in, maar vertrekken hó maar! De truck moest eerst helemaal afgeladen vol zitten! 1 1/2 uur gewacht! Gelukkig reed de chauffeur wat rustiger dan de dag daarvoor, dus we konden nu iets meer in de rondte kijken. Reisdag vandaag! Een aantal keren een fotostop: bij een watertje waar mannen aan het vissen waren en waar de vis gedroogd werd in de zon! Bij de daar aanwezige kraampjes kon je deze delicatessen kopen, maar we hadden geen honger. Eind van de middag kwamen we in ons hotel aan, simpel maar schoon. We besloten eerst maar te gaan eten, maar waar? Het hotel had geen restaurant en lag in een stad waar geen enkele toerist te bekennen was. We dachten dat de Loneley Planet uitkomst zou bieden. Jawel, daar stond 1 restaurant in. Onderweg middels handen en voetenwerk de aangegeven straat gevonden. Eindeloos lopen in de hitte! Toch maar weer vragen bij een winkeltje. Eén dame sprak wat Engels en zei dat het restaurant niet meer bestond. Na uitgebreid overleg met haar collega's verwees zij ons naar een restaurant verderop. Ze waren zo aardig eerst te bellen met het restaurant en schreven het adres op in het Birmaans. Weer lopen, maar aangezien we in een buurt kwamen waar we geen restaurant verwachtten, werden we (behalve Henry) een beetje "mopperig". Eindelijk toch gevonden en heerlijk gegeten (en nog niet ziek geworden ook!) We zullen het adres doorgeven aan de Lonely Planet!
Hoewel we er niet te veel van verwachtten, was het ontbijt lekker. Vandaag weer een lange reisdag richting Inle meer. Onze chauffeur stond weer keurig om 08.00u klaar om de bagage in te laden. In plaats van de snelweg (ja, die hebben ze hier ook!) zouden er vandaag de binnenweg nemen. Leuke (foto)stops gemaakt bij rijstvelden,
ossenkarren en een schooltje. Kinderen dragen hier allemaal een kostuum in groen/wit en gaan veelal fietsend naar school. Onderweg nog een koffiestop bij een plaatselijk cafeetje, zeer authentiek en gebruik gemaakt van het toilet!! Tussen de middag lekker gelunched bij een restaurantje wat een beetje leek op vergane glorie uit de Britse tijd. Daarna vervolgden we onze weg door de bergen via een kronkelige weg en regen. Dus van veel uitzicht was geen sprake. Om 17.30u kwamen we aan bij het Inle meer. Onze bagage werd in een boot geladen, regenjassen aan en daar gingen we in higspeed op weg naar ons hotel. Dit was ongeveer 1 uur varen. Maar we moeten zeggen dat het de moeite waard is. Het hotel is echt schitterend, zowel qua ligging als accomodatie!! Het hotel is gebouwd op palen en ligt aan het meer. Het enige dat ontbreekt is de zon. Hopelijk morgen, want dan hebben we een dagexcursie per boot.

• 29 Augustus 2014 - 18:26

Madbello:

Mooi man, maar wat een kleine lettertjes op deze site, moet mijn leesbril opzetten.... ;-)

• 29 Augustus 2014 - 19:27

Alexandra:

Gaaf allemaal, en fijn weer wat te lezen :) Idd kleine letters hier, ook ik zit boven op het scherm, haha.
    Genieten vanavond en morgen weer een heerlijke dag!

• 29 Augustus 2014 - 22:12

Jan EnThea:

Wederom een prachtig verhaal en mooie foto's .Henry moppert toch nooit hm hm.
    Geniet zoveel als het kan, we kijken uit naar het volgende verslag.
    Poot van Pientje gaat goed met hem.

• 30 Augustus 2014 - 11:56

Erica:

Ik zie gelukkig iedereen nog wel lachen op de foto! ;)
    (En idd, in alle jaren dat ik Henry ken, heb ik hem nog nooit boos gezien!)
    Mooie foto's, mooi verhaal, we kijken weer uit naar de volgende verhalen.
    Liefs uit L'veld